Vânzările de automobile din Rusia au intrat în colaps
În urma sancțiunilor și a situației economice dificile din Rusia, vânzarea de automobile a scăzut drastic.
Vânzările de mașini în Rusia au scăzut cu aproape două treimi în luna martie, deoarece războiul din Ucraina, sancțiunile occidentale și exodul companiilor străine au făcut ravagii în economia țării, scrie CNN. Doar 55.000 de mașini noi și vehicule comerciale ușoare au fost vândute în Rusia luna trecută, în scădere cu 63% față de martie 2021, potrivit datelor publicate miercuri de Asociația Afacerilor Europene (AEB), un grup care reprezintă investitorii străini în Rusia.
Toate mărcile, inclusiv cele europene, americane și asiatice, au suferit pierderi, dar cei mai afectați mari vânzători au fost Volkswagen, ale cărui vânzări au scăzut cu 74%, urmate de cele ale mării Škoda a grupului german și Toyota. În februarie, vânzările totale au scăzut cu doar 4,8%, au arătat datele asociației.
Brandurile auto de lux au înregistrat scăderi masive
Lexus, marca de lux a Toyota, a primit, de asemenea, o lovitură grea: vânzările s-au prăbușit cu 91%, cea mai mare scădere din rândul tuturor mărcilor. Porsche, de asemenea parte a grupului Volkswagen (VLKAF), a înregistrat o scădere a vânzărilor cu 73%.
Producătorii de automobile occidentali au preferat ieșirea de pe piață, în urma deciziei președintelui rus Vladimir Putin de a invada Ucraina în februarie. Toyota și Volkswagen au fost printre companiile care au anunțat luna trecută că au oprit producția și au oprit exporturile către țara invadatoare.
Renault, companie originară din Franța, care deține producătorul rus de automobile AvtoVAZ, a declarat recent că suspendă toate activitățile din fabrica sa din Moscova și „evaluează opțiunile disponibile” în ceea ce privește participația sa în companie.
Războiul din Ucraina, consecinţe în sectorul auto român
Ministrul Economiei, Florin Spătaru, avertizează că industria auto din România este afectată de războiul din Ucraina. În acest sens, ministrul anunţă măsurile care s-ar putea lua pentru atenuarea efectelor.
"Industria auto reprezintă unul dintre cele mai afectate segmente industriale de criza provocată odată cu izbucnirea războiului din Ucraina. Am fost prezent, astăzi, la Dacia, în calitate de ministru al economiei, unde am discutat cu oamenii care muncesc în uzine.
Ministerul Economiei menține un dialog constant cu cei din conducerea Dacia Mioveni, dar am vrut să discut și cu salariații pentru că ştiu că atât criza sanitară, cât şi creșterea prețului energiei le-a afectat activitatea în aceeaşi măsură", a scris ministrul pe Facebook. Citește continuarea AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News