Guvernul maghiar depune eforturi pentru ca Ungaria să devină centrul de transport de mărfuri, logistică şi distribuţie al Europei Centrale, iar pentru asta este esenţial ca ţara să beneficieze de o parte cât mai mare din comerţul dintre Europa şi Asia, a spus ministrul ungar al tehnologiei şi industriei, László Palkovics, vineri, la Budapesta, la ceremonia organizată de Rail Cargo Hungaria Zrt., cu ocazia celei de-a 72-a ediţii a Zilei Căilor Ferate.
László Palkovics a adăugat că Guvernul Ungariei tratează prioritar dezvoltarea căii ferate şi că acest secol va fi secolul căii ferate. Există toate şansele în acest sens, parţial datorită investiţiilor aflate deja în curs, cum ar fi şi dezvoltarea liniei de cale ferată Budapesta-Belgrad, a spus ministrul.
Palkovics a subliniat că în plus se lucrează şi la pregătirea şi proiectarea V0, proiectul traseului liniei de cale ferată pentru mărfuri fiind în curs de realizare. Guvernul maghiar va dezbate subiectul în 25 iulie, evenimentele se vor accelera apoi, a enumerat oficialul ungar.
Ministrul a menţionat, de asemenea, că săptămâna aceasta a fost format consiliul de coordonare patrulater al miniştrilor responsabili de transporturi din Ungaria, Turcia, Serbia şi Bulgaria, care va ajuta ca Ungaria să devină un factor important în cadrul regiunii. Această relaţie va fi dezvoltată şi umplută de conţinut, mai multe sarcini comune fiind deja stabilite, a mai relatat László Palkovics.
Terminale de containere intermodale
Ministrul a vorbit şi despre faptul că a fost lansat un program de dezvoltare al terminalelor de containere şi că în mai multe locuri din Ungaria urmează să fie înfiinţate noi terminale de containere intermodale. În acelaşi timp, Palkovics a spus că o sarcină importantă este şi reînnoirea stocului de vehicule utilizate în transportul de marfă pe cale ferată – dacă este posibil, din sursă internă. Dintre dezvoltările aflate în curs, ministrul a subliniat faptul că filiala maghiară a companiei cehe NYMWAG înfiinţează o fabrică în oraşul Nagykanizsa, unde sunt fabricate vagoane de marfă, în producţie urmând să lucreze 1500 de oameni.
Dávid Vitézy, secretarul de stat responsabil cu transporturile, a declarat că în conformitate cu obiectivele guvernului maghiar, performanţa transportului feroviar de călători şi mărfuri se va dubla. Acest lucru va pune o presiune fără precedent asupra acestui sector, a spus secretarul de stat.
În primul trimestru, ponderea transportului feroviar de marfă a scăzut cu 13% în Ungaria, iar acum se depun eforturi pentru ca acest lucru să se schimbe. Odată cu realizarea liniei de cale ferată Budapesta-Belgrad, Ungaria va deţine un atu strategic în regiune, ceea ce înseamnă şi o cale sigură de creştere pentru Rail Cargo Hungaria, a explicat Vitézy.
Ministerul de resort consideră că transportul feroviar de marfă are un viitor uriaş, respectiv că acesta este cel mai ecologic şi mai sustenabil mod de transport. În acelaşi timp, transportul de mărfuri urmează să treacă într-o măsură tot mai mare pe cale ferată nu numai în Europa şi în Ungaria, ci şi între continente, a subliniat secretarul de stat, scrie Hirado.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Horoscop 28 martie: Balanță, Scorpion, Săgetător, Capricorn, Vărsător, Pești. Zodia care are nevoie de o schimbare. Bucură-te de viață!
- Alternativa din capitalele europene, după interzicerea centralelor pe gaz. Ștefan Pălărie (USR): Nu transportă gaz până în apartament
- AFM, finanțare de 1900 de euro pentru fiecare familie unde venitul pe membru este sub 1700 de lei. Ce este programul ”Prima Conectare”. ”Aduceți civilizația în casa omului”
- Dan Negru mai vrea o lege dacă se decide închiderea supermarketurilor în weekend: Să-i interzică lui Bartoș!
- BANCUL ZILEI: După căsătorie...
- Modificarea adusă de Guvern pentru cei care locuiesc la bloc. Se schimbă modul de calcul și costurile pentru consumul de energie termică
- Strategul Cristian Socol, reacție la ultimele date Eurostat despre România. Am depășit și Ungaria. Cea mai mare viteză din ultimii 10 ani
- Şedinţă de Guvern: Modificarea unor măsuri fiscal-bugetare, pe ordinea de zi
- Un înlocuitor al zahărului, mai dăunător decât zahărul în sine. Medicii trag un semnal de alarmă: Evitați-l!
- Motivul pentru care testele PISA nu sunt relevante pentru România. Marian Staș, coordonator de programe educaționale: Analfabetismul logic e problema