"Ungaria va construi un port şi o bază logistică la Trieste, pentru a permite companiilor care exportă peste hotare să deruleze operaţiuni de shipping şi fără obstacole", a spus Peter Szijjarto, adăugând că contractul ar putea fi semnat la începutul lunii viitoare.
La aceeaşi conferinţă, Peter Szijjarto a mai spus că Ungaria va trebui să îşi reducă decalajul care o separă de Europa Occidentală la capitolul infrastructură pentru a-şi îmbunătăţi competitivitatea. Pentru a face acest lucru, Ungaria trebuie să dezvolte un coridor de infrastructură nord-sud, să majoreze numărul de puncte de trecere a frontierei rutiere şi feroviare şi, de asemenea, să răspundă la problema absenţei unei linii de tren de mare viteză în Europa Centrală.
În acest sens, Szijjarto a subliniat că Guvernul ungar va implementa o modernizare a întregii reţele de drumuri publice şi a reţelei de cale ferată până în 2024. Pentru aceasta vor fi cheltuite 3.200 miliarde forinţi (9,9 miliarde euro) pentru modernizarea drumurilor şi 1.500 miliarde forinţi pentru modernizarea reţelei de cale ferată până în 2022.
Cu privire la dezvoltarea coridorului de infrastructură nord-sud, Szijjarto a spus că Ungaria va finaliza până în 2022 secţiunea de 229 de kilometri din autostrada Via Carpathia, care începe în Lituania şi ar urma să ajungă până în Grecia. În ceea ce priveşte punctele de trecere a frontierei, Szijjarto a spus că lucrările de construcţie la noul pod peste Dunăre între localităţile Komarom şi Komarno, precum şi a autostrăzii care va face legătura între Budapesta şi Bratislava vor fi finalizate până la sfârşitul lui 2019. În plus, construcţia unui nou pod peste râul Ipoly între Dregelypalank (Ungaria) şi Ipelske Predmostie (Slovacia) va începe în a doua jumătate a acestui an.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- Adio, mașini în București? Ce spune Nicușor Dan
- "Femeile din România și cele din Italia sunt foarte diferite”. Designerul Giulia Rossignoli dă cărțile pe față: E total invers
- BANCUL ZILEI: Rețeta ciorbei de burtă
- Ieșirea din scenă a lui Klaus Iohannis: pas cu pas, spre scenariul lansat în DCNews în decembrie 2023
- Riscurile la care ne expunem când facem cumpărături de pe Shein și Temu
- Lui Mihai Mărgineanu nu i-a venit să creadă ce a văzut în Vama Veche / foto în articol
- Cum să treci corect pe „sub masă” - Sfântul Epitaf, în Vinerea Mare. Preotul Nicolae Crângașu: Așa se face
- Copiii din București merg degeaba în Herăstrău. Nicușor Dan: Când se va rezolva problema cu locurile de joacă