Ungaria, singura țară din UE care reglementează veniturile din publicitatea giganților tehnologici
Chiar dacă îngrijorările privind puterea Big Tech cresc pe tot globul și guvernele europene analizează modalități de reglementare a industriei, Ungaria este singura națiune din Uniunea Europeană care impozitează giganții digitali internaționali.
Pe lângă Curtea Europeană de Justiție, Curia maghiară (Curtea Supremă) a considerat, de asemenea, că Legea maghiară privind impozitul pe publicitate este adecvată, a declarat secretarul de stat pentru impozitare al Ministerului Finanțelor Norbert Izer cotidianului Magyar Nemzet într-un interviu.
El a spus că giganții tehnologici nu se pot extrage din regulile maghiare, trebuie să plătească impozite în țara în care își desfășoară activitatea. Folosind o expresie bine-cunoscută din jocurile video, el a spus „pentru ei, jocul s-a terminat”.
Comunitatea internațională a eșuat acolo unde Ungaria a reușit
Izer a reamintit că, în timp ce eforturile internaționale au eșuat, Ungaria a reușit să creeze un sistem de reguli fiscale care va rezista testului legii. El a spus că în 2018, Comisia Europeană a făcut o propunere privind introducerea unui impozit special bazat pe venituri, bazat pe cifra de afaceri. Elaborarea detaliilor tehnice a început, de asemenea, dar finalizarea directivei sa oprit la mijlocul anului 2019.
Rezistența puternică a unor state membre a contribuit, de asemenea, la suspendarea procesului. Între timp, sub presiunea socială și politică, în mai multe țări ale UE a fost dezvoltată sau introdusă o taxă specială bazată pe o propunere a UE, dar aplicarea acesteia a fost suspendată - parțial din cauza presiunii SUA și parțial pentru că a început un set de reguli în OECD. S-ar putea să existe unele progrese în acest ultim proces în vara anului 2021.
În Ungaria, taxa publicitară s-a schimbat în 2017, iar modificarea a permis fiscului ungar să stabilească o taxă presupusă de 3 miliarde de forinți (8,34 milioane EUR) pe cheltuiala editorului care nu a depus o declarație fiscală. În plus, biroul poate impune sancțiuni repetate și în creștere pentru nerespectarea agenților de publicitate care nu își respectă una dintre cele mai importante obligații ale acestora, adică să nu raporteze autorității, precizează RMX.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News