Data publicării:
Ungaria: MOL introduce noi restricţii privind realimentarea în benzinării
Noi restricţii au fost introduse la benzinăriile MOL din Ungaria, scrie Hungary Today.
Potrivit acestora, numai 50 de litri pe zi pot fi folosiţi pentru realimentare.
Pentru autovehiculele înmatriculate în Ungaria ce cântăresc între 3,5 şi 7,5 tone, cât şi pentru utilajele agricole nu vor există limite de realimentare.
În prima parte a acestei luni, Ungaria a redus prețul benzinei la pompă, dar nu și pentru cei au mașinile înmatriculate în alte țări, scrie Mediafax.
Străinii plătesc mai mult pentru combustibil în Ungaria. Se întrevede un nou conflict cu Uniunea Europeană: ”Măsură discriminatorie”
O altă noutate ar fi aceea că ungurii au început să impoziteze ceea ce ei numesc ”profituri suplimentare” ale industriilor, inclusiv ale companiilor aeriene, precum Ryanair și EasyJet. Bineînțeles aceste companii au decis să crească la rândul lor prețurile pentru a face față.
Guvernul naționalist susține că încearcă să atenueze o recesiune economică și cea mai mare inflație din aproape 25 de ani pe fondul războiului Rusiei din Ucraina, dar mișcările neobișnuite ale țării central-europene înstrăinează companiile și amenință o nouă impas cu Uniunea Europeană.
Cu aceste măsuri intervenționiste, care includ și plafoane de preț pentru unele produse alimentare, premierul populist de dreapta Viktor Orban renunță la modelul financiar conservator al dereglementării și al capitalismului de piață liberă.
Politicile au contribuit la scăderea unor prețuri pentru unguri, dar unele companii multinaționale și naționale spun că le dăunează rezultatelor și competitivității.
Între timp, UE și-a ridicat întrebări dacă politicile respectă regulile sale, în urma ciocnirilor dintre blocul celor 27 de națiuni și Ungaria din cauza problemelor legate de statul de drept și corupție.
UE contestă cerința introdusă în mai conform căreia șoferii cu numere de înmatriculare străine plătesc prețuri de piață pentru combustibil la benzinăriile din Ungaria, împiedicându-i să cumpere benzină și motorină, care a fost plafonată la 480 de forinți (1,25 USD) pe litru din noiembrie.
Reprezentând o creștere a prețurilor de până la 60% pentru șoferii cu vehicule înmatriculate în alte țări, UE a cerut Ungariei să renunțe la cerința până când va putea determina dacă respectă regulile blocului sau dacă se confruntă cu acțiuni legale, numind-o ”discriminatorie”.
Plafonul prețului carburanților a dat Ungariei printre cele mai scăzute prețuri la carburanți din UE, ceea ce a dus la turismul de combustibil și creșterea cererii, ceea ce a cauzat întârzierea ofertei și penuria.
”Guvernul a trebuit să acționeze, dar în loc să opteze pentru o soluție mai favorabilă pieței, a optat pentru ceva care merge direct împotriva valorilor Uniunii Europene”, a declarat pentru economistul și fostul guvernator al Băncii Ungariei, Gyorgy Suranyi, conform AP News.
Într-un interviu radio, săptămâna trecută, Orban a dat vina pe războiul din Ucraina vecină și pe sancțiunile UE împotriva Rusiei pentru problemele economice ale Ungariei: moneda sa a scăzut la niveluri record, iar inflația de bază a crescut la 12,2% în mai. În comparație, prețurile de consum au crescut cu 8,1% în cele 19 țări care utilizează euro.
”Acum suntem într-o situație de război și acest lucru trebuie rezolvat”, a spus Orban. ”Companiile vor trebui să suporte mai multă sarcină decât o fac în mod normal, deoarece familiile maghiare nu pot plăti prețul pentru asta.”
Guvernul său, care se confruntă, de asemenea, cu un deficit bugetar în spirală după ce a cheltuit miliarde înainte de alegerile din aprilie, a declarat că industriile de la banca la asigurări până la companiile aeriene care s-au bucurat de ”profituri suplimentare” rezultate din creșterea cererii după pandemie ar trebui să contribuie la redresarea economică.
Astfel acesta va impune un impozit pe profit excepțional la 1 iulie, care durează până anul viitor, în speranța de a strânge 815 miliarde de forinți (2,1 miliarde de dolari) pentru a menține un program emblematic care reduce facturile de utilități ale oamenilor și susține armata Ungariei.
Mai multe companii aeriene comerciale nu sunt de acord cu decizia de fi impozitate extra, numind taxa ”jaf de autostradă”.
”Solicităm să inverseze această taxă idioată pe ”profiturile în exces” sau cel puțin să o limiteze la industrii precum petrolul sau gazele care realizează profituri extraordinare, și nu companiile aeriene care raportează pierderi record”, CEO-ul Michael O'Leary. a spus într-o declarație.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News