UNDERCLOUD 2015 a început sâmbătă: Vezi PROGRAMUL festivalului de teatru
Data publicării:
Autor: DCNews Team
WhatsApp
Ediția a VIII-a a Festivalului Internațional de Teatru Independent UNDERCLOUD a început sâmbătă, 22 august, cu un eveniment inedit: un cross cultural inițiat de regizoarea și scriitoarea Chris Simion, împreună cu multipla campioană Valeria Răcilă Van Groningen. Întâlnirea a avut loc la Arcul de Triumf, iar startul a fost dat de către bine-cunoscuta gimnastă Andreea Răducan. Participanții au parcurs distanța propusă cu o carte în mână, iar la linia de sosire au donat-o bibliotecii Undercloud, care va funcționa în Clubul Țăranului.

Deschiderea oficială a festivalului a avut loc la ora 19.00, cu spectacolul „N(AUM)”, în regia Marianei Cămărășan, cu Oana Pellea și Cristina Casian, un proiect Unteatru, preluat de Teatrul Metropolis, cu sprijinul Fundației Gellu Naum. Spectacolul a readus în atenția publicului figura celui mai important reprezentant al suprarealismului românesc și a avut deja succes internațional, fiind invitat la Palais des Beaux-Art din Bruxelles, în cadrul Galelor Teatrului Românesc, la Milano, Stockholm, Londra, New York.

Tot sâmbătă, s-a jucat și primul spectacol din secțiunea Concurs: „Flori pentru Algernon”, în regia și interpretarea Iuliei Colan, de la ora 21:00. „Flori  pentru Algernon”, producție a Teatrului ACT,  este  un  one-woman show realizat  în  anul  2012, care are la bază opera omonimă a lui Daniel Keyes. Cartea-­jurnal dramatizată de Iulia Colan vorbește despre Charlie, un băiat retardat în vârstă de 33 de ani care devine parte a unui experiment spectaculos.

Pentru prima oară în istoria UNDERCLOUD, în program a fost inclusă și proiecția unui documentar: „In Debt We Art”, realizat de actorul Daniel Popa, despre teatrul independent. Proiecția a avut loc în aer liber, la ora 22:00, în curtea MȚR, iar intrarea a fost liberă. Pornind de la ideea de „datorie” pe care o are artistul, Daniel Popa a vorbit cu nume importante ale scenei teatrului independent din România, pentru a răspunde la o serie de întrebări legate de modul în care mișcarea independentă a luat amploare în ultimii ani: „o călătorie culturală prin scena teatrală independentă contemporană, dezvoltată în jurul cuvântului DATORIE”.

Vezi și: Festival de teatru în București. Criterii dure de selecție la Undercloud 2015

Duminică, 23 august, sunt programate două spectacole din secțiunea Concurs – „Promised Land” (concept și coregrafie: Arcadie Rusu, producție independentă), „Cremă de zahăr ars. Astăzi îi spunem iubire” (regie Iris Spiridon, producție Godot Cafe Teatru)– și un spectacol-lectură, „Sonata Kreutzer”, în regia lui Chris Simion:

  • „Promised Land” analizează singurătatea  în  sens  de  interiorizare,  dar  și  în  ideea  de  contemplare universală a omului, care este platforma generatoare de noi sensuri. Stările ascunse în spatele  oricărui  gest, oricărei mişcări  vin  din  nevoia  continuă  de integrare  pe  un nou „Promised Land”.
  • Spectacolul  „Cremă  de  zahăr  ars  –  astăzi  îi spune  dragoste”  este  un  dialog  al sentimentelor,  o  narațiune  boemă  a  iubirii,  în  care  actorii  Andreea  Bibiri  și Marius Manole  captivează  publicul  prin  expresivitatea și  naturalețea  prin  care pornesc  acest  joc  al  trăirilor  interioare,  al  întrebărilor  fără  răspuns,  urmărind povestea unei relații și progresul acesteia.
  • „Sonata Kreutzer” este una dintre cele mai bune povestiri scurte ale lui Lev Tolstoi, publicată în 1889 și cenzurată nu numai în Rusia, ci și în alte țări, inclusiv în SUA, pe motiv de încălcare a moralității cu privire la sexualitate, așa cum era privită în epocă.  Dramatizarea lui Chris Simion îi are în distribuție pe Marian Râlea și Vlad Logigan.

Luni, 24 august, se joacă primul spectacol din secțiunea „Focus Moldova” – „Nekrotitanium”, în regia Luminiței Țîcu. Bazat pe romanul cu același titlu, scris de Mitoș Micleușanu și Florin Braghiș, „Nekrotitanium” pune în discuţie această prejudecată și devine o combinație perfectă între violență, sarcasm, prostie, moldovenism, răutate și alte caracteristici ale mioriticilor.

În zilele următoare, sunt programate celelalte două spectacole din Focus Moldova: „Sex & Perestroika”, în regia Luminiței Țîcu, marți, 25 august, de la ora 20:00, și „BASH/Piesele zilelor din urmă”, în regia lui Mihai Fusu, miercuri, 26 august, de la ora 20:00.

  • „Sex & Perestroika” este realizat după romanul cu același titlu de Constantin Cheianu și balansează  între  document  şi  ficţional,  între  vuietul  surd  al  unui  afară nediferenţiat, pe care îl cercetează cu ochiul rece al observatorului, şi starea de surescitare a  individului  dependent  de  meandrele  vieţii  sale  intime,  între  perestroika şi sex.
  • „BASH/  Piesele zilelor  din  urmă” este  o colecție  de trei  piese  –  „Ifigenia în Orem“, „O haită de sfinți“ și „Medeea redux“ –  trei confesiuni, inspirate din mitologia antică greacă, în special din Euripide, care fac să te solidarizezi și, în același  timp,  să  urăști  personajele, fiecare dintre  ele  explorând complexitatea răului din viața de zi cu zi.

Marți, 25 august, în afară de spectacolul din Focus Moldova, sunt programate două spectacole din concurs: „Amalia respiră adânc”, în regia Amaliei Olaru, și „Jurnalul lui Adam și al Evei”, în regia lui Eugen Gyemant.

  • O producție a Teatrului Mignon, „Amalia  respiră  adânc”, one-woman show cu Ioana Marchidan, pornește de la un text de  Alina  Nelega și prezintă  un  exercițiu  absurd  de  regăsire  a  sinelui  prin cuvinte și imagini. Un exercițiu complex, în care textul si jocul actoricesc sunt foarte bine susținute de conceptul audio­video, reprezentația fiind completată de proiecții care aduc aminte de filmele noir. Emoții, îndoieli, frământări, amintiri, regrete. Toate trezite deodată prin fotografierea unor detalii umane. Spectacolul, unul  nu  neapărat  experimental,  dar fragil,  vorbește  despre  om și  căutările sale dinspre interior înspre lume, înspre ceilalți...
  • „Jurnalul lui Adam și al Evei”, cu Dan Rădulescu și Dana Rogoz, este un spectacol în care povestea scrisă de Mark Twain este spusă pe scenă într-un mod emoţionant şi plin de umor deopotrivă. Pe parcursul reprezentației, descoperirea continuă a mediului înconjurător, a timpului și a spațiului, dar mai ales a atracției fizice dintre Adam și Eva stârnesc un amalgam de emoții.

Tot marți, 25 august, va avea loc colocviul „Teatrul independent și dramaturgia contemporană românească”, cu teatrologul Octavian Saiu și invitații săi.

Ediția a VIII-a se desfășoară sub sigla programului european EFFE 2015-2016 – Europe for Festivals, un important certificat internațional atribuit de către Comisia Europeană și Asociația Festivalurilor din Europa. UNDERCLOUD este singurul festival internațional de teatru independent din România care a primit această distincție. 

Juriul festivalului este format din regizorul Sanda Manu, dramaturgul Matei Vișniec, teatrologul Irina Ionescu, actorul George Ivașcu și teatrologul Octavian Saiu.

Biletele pot fi achiziționate online de aici sau de la InfoPoint-ul Undercloud, din cadrul Muzeului Național al Țăranului Român. Prețul unui bilet este de 35 RON. 

Ofertă: Cumperi un bilet și primești unul gratis!

Un bilet cumpărat cu un card Raiffeisen îți oferă un al doilea bilet gratis. Oferta se dedică doar spectatorilor care vor opta pentru plata fără cash și este valabilă începând cu 20 august, când montăm POS-ul și Info Point-ul Undercloud în curtea Muzeului Național al Țăranului Român (MȚR).

UNDERCLOUD 2015 este finanțat de ARCUB în cadrul Programului cultural „Ești București” 2015 (Centrul Cultural de proiecte al Primăriei Municipiului Bucureşti), Ministerul Culturii şi Cultelor și Administraţia Fondului Cultural Naţional (AFCN).

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel