Data actualizării:
Data publicării:

Un viitor fără fum, ţinta Philip Morris International. Vicepreşedinte PMI, răspuns la întrebarea DC NEWS. Ce se întâmplă în ţările cu venituri medii şi mici, precum România

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Economie
WhatsApp
Foto PMI
Foto PMI

Cum ar fi să staţi într-o cameră cu 10 fumători, dar să nu aveţi parte nici de fum, nici de mirosul puternic al ţigărilor? 

Fix asta îşi propune Philip Morris, producător de ţigarete şi produse cu tutun încălzit. Un viitor fără fum. De altfel, asta a fost şi piesa centrală a evenimentului Technovation, desfăşurat în Elveţia, la Neuchâtel. 

"Ştim că un singur produs fără fum nu va satisface preferinţelor tuturor adulţilor fumători. Astfel, deşi nu e lipsit de riscuri, un portofoliu amplu de produse fără fum create ştiinţific, cu diferite utilizări, gusturi, preţuri şi profiluri tehnologice, este necesar pentru a încuraja cât mai mulţi fumători să facă trecerea la acestea. Cu cât sunt mai multe opţiuni disponibile fumătorilor care nu vor să renunţe de tot la tutun şi nicotină, cu atât mai mari sunt şansele ca ei să meargă spre o alternativă şi să renunţe complet la ţigarete", a declarat Stefano Volpetti, Chief Consumer Officer al companiei. 

"În 2016, Philip Morris International (PMI) a făcut un pas uriaş şi şi-a luat un angajament spre un viitor în care produsele fără fum să înlocuiască ţigările. Şi asta să fie cât mai rapid posibil. Vrem să reducem radical caracterul nociv al produselor noastre, prin reinventare şi înlocuire", a declarat şi Tomasso Di Giovanni, vicepreşedintele departamentului de Comunicare Globală al PMI. 

Peste 1,1 miliarde de fumători la nivel global. Câţi au trecut pe produse alternative

Conform datelor furnizate de PMI, la nivel global peste 1,1, miliarde de adulţi fumează. Din 2016 şi până în prezent, conform aceloraşi date, aproape 13 milioane de adulţi au trecut pe produse alternative, fără fum, la nivel global. Iar cifra ar fi şi mai mare, au transmis reprezentanţii companiei, dacă ar fi luate în calcul Ucraina şi Rusia. 

Acum, până în 2025 PMI îşi propune ca, la nivel global, numărul utilizatorilor de produse alternative cu tutun încălzit sau fără fum să depăşească 40 de milioane, dar şi să se extindă la peste 100 de pieţe la nivel mondial, faţă de 71 în prezent. În plus, ţinta PMI este ca veniturile anuale din produse fără fum să depăşească 1 miliard de dolari. 

PMI vrea ca în 2025 produsele fără fum să aducă peste 50% din veniturile totale. Prin comparaţie, în 2021 aceste produse au reprezentat 29% din veniturile nete totale. În 2016, această cifră a fost de doar 2,7%. Iar primii paşi pare că sunt făcuţi deja. în primul trimestru din 2022, aceste produse au adus 30% din veniturile nete totale ale PMI, faţă de 27,9% în tot anul 2021. 

Tomasso Di Giovanni, răspuns la întrebarea DC NEWS. Ce urmează pentru România şi alte ţări cu venituri medii şi mici 

Am vrut să ştim de la vicepreşedintele departamentului de Comunicare Globală cum are de gând compania să convingă oamenii din ţările mai slab dezvoltate, inclusiv România, să treacă la produse fără fum sau pe bază de tutun încălzit, în dauna ţigărilor convenţionale, luând în calcul preţurile, salariile mai scăzute din aceste ţări, dar şi faptul că încă se face contrabandă masivă cu ţigarete. 

"Totul pleacă de la intenţionalitatea acestei companii. Intenţia noastră este ca în centrul strategiei de viitor să se afle un viitor fără fum pentru toate ţările unde sunt consumatori din clasa de mijloc şi din clasa de jos. Iar asta o putem face, în primul rând, prin a-i înţelege pe ei, ca fumători, ca indivizi. Multe dintre mesajele pe care noi le avem în lume, multe dintre modalităţile în care ne comercializăm produsele în alte părţi ale lumii nu se aplică în aceste ţări. Tocmai de aceea avem pus la punct un program prin care să reuşim să ne adresăm cât mai multor consumatori din aceste pieţe, să ajungem la cât mai mulţi oameni, cu produse cât mai accesibile. Punem consumatorul în centrul strategiei noastre! Este foarte important pentru noi, pentru a putea face un pas în faţă în aceste ţări. E un lucru fundamental, pentru că în aceste ţări sunt 400 de milioane de fumători, din totalul global de 1,1 miliarde. E un grup considerabil de persoane şi trebuie să îi avem în vedere", a spus vicepreşedintele. 

Ulterior, s-a făcut precizarea că vânzările IQOS, principalul produs fără fum al PMI, ajung la 40% din totalul global fix în ţările cu venituri medii şi mici. 

Pentru România, urmează o investiţie de 100 de milioane de dolari din partea companiei în anul financiar 2022-2023, ducând investiţia totală, din perioada 2017-2023 la 600 de milioane de dolari. În prezent, sunt peste 300.000 de utilizatori IQOS în România. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel