Data publicării:
Senatul interzice administrației să-ți ceară adresa. Serviciul public, furnizat doar cu numele şi codul numeric al solicitantului
Un proiect adoptat de Senat susține că un serviciu public ar trebui furnizat doar în baza numelui şi a prenumelui şi a codului numeric personal.
Cetăţeanul poate solicita furnizarea unui serviciu public doar în baza numelui şi a prenumelui şi a codului numeric personal, potrivit unui proiect ce vizează stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale, adoptat luni de Senat, scrie Agerpres.
"Se interzice instituţiilor publice şi organelor de specialitate ale administraţiei publice locale şi centrale să solicite persoanelor fizice, în cadrul formularelor utilizate de acestea în vederea soluţionării cererilor pentru furnizarea unui serviciu public, a altor date de identificare decât numele şi prenumele şi codul numeric personal, cu menţionarea adresei de comunicare a răspunsului. În cazul persoanelor juridice, se vor putea solicita numai date referitoare la denumirea, forma de organizare, codul unic de identificare şi adresa sediului social", prevede un amendament admis la proiectul pentru completarea OUG 41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul administraţiei publice centrale şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
Prin eliminarea cerinţelor inutile, printre care şi domiciliul persoanei, se asigură şi o mai bună respectare a datelor cu caracter personal, având în vedere că accesul la anumite documente ce conţin astfel de date nu este întotdeauna securizat, motivează iniţiatorii, parlamentari PSD susţinuţi de PNL, USR, UDMR, AUR şi minorităţi.
Senatul este prima Cameră sesizată.
Premieră în Capitală: Semnături electronice gratuite pentru cetățenii Sectorului 3
Primăria Sectorului 3 a demarat un program pilot prin care oferă gratuit 5.000 de semnături electronice persoanelor care accesează online serviciile oferite de instituție.
Este prima administrație locală din București care implementează semnătura electronică certificată, iar programul are ca scop încurajarea și facilitarea relației online cu cetățenii Sectorului 3.
“Trebuie să învățăm să renunțăm la hârtii, să reducem birocrația pentru că viitorul înseamnă relația online cu cetățeanul. Primăria Sectorului 3 se află de câțiva ani într-un amplu proces de digitalizare care are deja efecte pozitive pentru cetățeni. Mai mult online înseamnă fără drumuri la primărie, fără timp pierdut la cozi interminabile. Încurajăm pe toți cetățenii Sectorului 3 să profite de serviciile noastre online”, a precizat primarul Sectorului 3, Robert Negoiță. Citește mai multe AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News