Un jurnalist britanic, nemulţumit de Dacia Duster. Cinci defecte descoperite
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Facebook Dacia
Facebook Dacia
Jurnalistul britanic Mat Watson, de la CarWow, a făcut un test drive cu Dacia Duster, însă maşina nu l-a impresionat. Iată cinci defecte descoperite de acesta. 

Prima eroare de design în Dacia Duster este reprezentată de suportul de pahare, care este localizat prea aproape de levierul frânei de mână. De asemenea, în cazul în care cotiera este extinsă pentru mai mult suport al braţului, aceasta poate acoperi pahar din suport, conform Promotor.ro.

În al doilea rând, arată Mat Watson, uşile nu acoperă pragurile, astfel că acestea se pot murdări dacă maşina circulă prin zone cu noroi. 

Printre alte defecte descoperite, Mat Watson a evidenţiat tabloul de siguranţe din torpedou, care micşorează capacitatea de depozitare.

Nici modul în care se deschide clapeta rezervorului nu a fost pe placul britanicului. Aceasta trebuie acţionată printr-o manetă aflată în maşină, în dreptul şoferului, motiv pentru care, consideră Watson, este îngrădită uşurinţa cu care se alimentează maşina. 

Nu în ultimul rând, jurnalistul a criticat modul în care se deschid geamurile la Duster. Dacă la geamul şoferului, deschiderea se face automat, în ceea ce priveşte geamul pasagerului, butonul trebuie ţinut apăsat până când se termină deschiderea geamului. 

Maşinile Dacia, printre cele mai puţin recomandate SH-uri. Şanse mari să se strice după câteva mii de km

Iată care sunt maşinile la mâna a doua pe care nu ar trebui să le cumperi niciodată, conform Raportului TUV 2021. 

Raportul se referă doar la maşinile produse în ultimii 3 ani, însă chiar şi aşa modelele Dacia sunt la coada clasamentului, din cauza defectelor care apar la un număr relativ redus de kilometri parcurşi. 

Printre cele mai bune maşini uzate se numără Mercedes Benz GLC, Opel Insignia, Audi Q2, Hyundai I30 sau Mazda CX-3. 

La coada clasamentului se află toată modelele Dacia, dar şi Fiat Punto, Renault Kangoo, Ford S-Max, Ford Galaxy sau Ford Mondeo. 

Raportul TUV include rezutatele tuturor inspecţiilor tehnice de la toate companiile TUV din Germania, adică aproape 9 milioane de inspecţii tehnice efectuate între iulie 2019 şi iunie 2020, conform car-recalls.eu

Cel mai bine cotat model Dacia este Sandero, conform sursei citate. Acesta se află, însă, pe locul 116 din 129, cu o probabilitate de defecţiune de 8,2% la 35.000 de kilomtri parcurşi. Cele mai frecvente probleme care apar la acest model sunt legate de scurgerile de combustibil, de blocarea cheii în contact, dar şi de defecţiuni la airbag-ul şoferilor, care nu s-ar deschide la unele modele în cazul unui accident. 

Celelalte modele Dacia ocupă patru din ultimele 6 locuri ale clasamentului. Astfel, Dacia Dokker este pe locul 124 (10% posibilitate de defecţiune la 46.000 km), Dacia Logan pe 125 (10,6% la 56.000 km), Dacia Lodgy pe 128 (10,9% la 48.000 km) şi Dacia Duster pe 129 (11,1% la 41.000 km). 

Nici Dacia Spring nu pare a fi un model mai sigur sau mai bun. 

Constructorul auto francez Renault a primit o lovitură dură miercurea trecută, după ce European New Car Assessment Programme (NCAP) a atribuit un rating zero modelului Renault Zoe, iar Dacia Spring a primit o singură stea, după noul protocol de testare care a devenit standard pentru Europa, transmite Reuters.

"Renault era odată sinonim cu siguranţa. Însă, aceste rezultate dezamăgitoare pentru Zoe şi Dacia Spring arată că acum siguranţa a devenit o victimă colaterală în tranziţia grupului spre automobilele electrice", a declarat secretarul general de la Euro NCAP, Michiel van Ratingen.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel