Un asteroid, pe urmele Pământului de 250.000 de ani
Autor: DCNews Team
Asteroid

Astronomii de la Universitate Armagh din Irlanda de Nord au descoperit că asteriodul 2010 SO16, cu diametru estimat între 200 şi 400 de metri, urmăreşte Pământul pe traseul din jurul Soarelui de mai bine de 250.000 de ani.

[caption id="attachment_53708" align="alignleft" width="300" caption="Asteroidul are formă de potcoavă"][/caption]

Potrivit acestora, vâzută din spaţiu, orbita acestuia seamănă cu o potcoavă, potrivit stiintasitehnica.com

Asteroidul le-a captat atenţia astronomilor Apostolos “Tolis” Christou şi David Asher la două luni de la descoperirea sa, deoarece se află la o distanţă medie de Soare egală cu distanţa Pământului faţă de astru, informează earthsky.org.

Cei doi oameni de ştiinţă au fost surprinşi de cât de asemănătoare este orbita cestui asteroid cu cea a Terrei.

Asteroidul realizează un tur complet al potcoavei în 175 de ani.

"2010 SO16 este terrafobic. Se ţine departe de Pământ. Cu toate că este în preajma planetei nostre de sute de mii de ani, nu s-a apropiat de planeta nostră la mai mult de 50 de ori distanţa de la Pământ la Lună", a declarat omul de ştiinţă Apostolos “Tolis” Christou.

În prezent, mai există încă trei asteroizi în jurul Pământului care au o orbită în formă de potcoavă, însă spre deosebire de 2010 SO16, aceştia îşi modifică traiectoria la câteva mii de ani. 2010 SO16 este singurul care a însoţit Pământul în călătoria sa prin spaţiu atâta vreme.