Data publicării:
Un articol din OUG 50/2010 îi afectează pe TOȚI românii cu bani la bancă. GATA! Se așteaptă MAREA SCHIMBARE
Mare atenție! Un articol din OUG 50/2010 ne afectează pe toți!
Orice client al unei banci comerciale care are nevoie de un credit sau de un card, indiferent de valoarea solicitata, este obligat sa faca cel putin un drum la banca.
Nu pentru ca bancile nu s-ar fi pus la punct cu noua tehnologie sau nu ar fi dispuse sa trimita documentatiile prin curier sau agenti, ci pentru ca asa le obliga legislatia.
Un articol (nr. 79) uitat in Ordonanta de Urgenta 50/2010, cea care reglementeaza contractele de credit pentru consumatori, nu permite incheierea acestora decat in „punctele de lucru organizate în acest scop în spaţii comerciale.” Adica, in traducere, la sucursala bancii. Iar un contact de credit nu presupune intotdeauna doar o singura semnatura, pentru ca poate fi vorba de semnaturi ale girantilor, sot/sotie, parinti, prieteni, deci si deplasarea acestora. Nu este vorba doar de timpul pierdut, ci, in zilele noastre, si de un risc suplimentar de infectare cu noul coronavirus, nu doar pentru clienti, ci si pentru angajatii bancilor. Cu cat este aglomeratia mai mare, cu atat riscurile cresc.
Bancherii spun ca sunt pregatiti pentru schimbare
Pentru clientii sofisticati, din mediul urban si nu numai, exista solutia semnaturii electronice, a verificarii identitatii prin sisteme de videotelefon si a formularelor electronice. Pentru cei au mai putin acces la tehnologie, exista posibilitatea incheierii documentelor printr-o combinatie de vizite la domiciliu ale agentilor bancari cu trimiterea documentelor prin serviciile de curierat.
Specialistii spun ca modificarea acestui articol poate fi facuta fie de guvern, printr-o noua ordonanta de urgenta, fie de Parlament, printr-un proiect de lege, dar ca nu exista inca nicio inititiva in acest sens. Ei spun ca exista toate argumentele pentru ca oamenii sa nu mai fie pusi pe drumuri si arata si catre legislatia europeana care recomanda tarilor membre implementarea serviciilor digitale ca metoda de reducere a costurilor, atat pentru institutiile financiare cat mai ales pentru consumatori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News