Propunerea înaintată de autoritățile europene se bazează pe faptul că pedala de accelerație este deja controlată electronic la toate modelele recente de autoturisme.
Funcția ECO, impusă tot la presiunile organizațiilor care militează pentru reducerea amprentei de poluare asociate autoturismelor, reprezintă doar primul pas dintr-o inițiativă mai largă, vizând un control cât mai strict asupra emisiilor poluante asociate traficului auto.
Fără accelerație, peste viteza legală
În forma actuală, pedala de accelerație electronică include un așa numit „buton” pentru dezactivarea instantă a modului ECO atunci când chiar ai nevoie să accelerezi, spre exemplu, atunci când depășești un alt vehicul. Tot ce trebuie să faci este să apeși pedala de accelerație până aproape de capătul cursei, moment în care vei simți ceva rezistență la apăsare. Apăsând puțin mai tare, vei sesiza o cursă suplimentară a pedalei, moment în care și accelerația motorului va căpăta un impuls suplimentar, la care probabil nu te așteptai. La partea de jos, modul ECO neutralizează apăsarea normală a pedalei de accelerație, inducând un răspuns cât mai liniar din partea motorului. Din nou, scopul este de a limita cât mai mult emisiile poluante, indiferent de numărul de cai putere menționați în fișa tehnică a mașinii.
Atingând de data aceasta aspectul siguranței în trafic, autoritățile EU vizează limitarea automată a pedalei de accelerație, conform limitei de viteză pe traseul de drum străbătut, scrie go4it.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Cine a fost iubirea secretă a lui Toma Caragiu. Din cauza ei actorul a intrat în depresie și a stat închis în bibliotecă zile la rând
- România e cu un pas înainte față de țările Schengen. Despescu: Toți apreciază modelul românesc. Suntem bifați ca model de urmat / video
- Corneliu Ștefan: În Dâmbovița s-au pornit motoarele în cel mai mare proiect cu fonduri europene din istoria Regiunii Sud-Muntenia
- Air Schengen și nu prea. Românii, controlați pe aeroporturile din Paris și Viena. Klaus Iohannis anunță "o discuţie foarte serioasă"
- Răsturnare de situație la înmormântarea lui Costel Corduneanu. Ce a decis familia pentru cel supranumit „Stăpânul Moldovei“
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Visul gălățenilor a devenit realitate. A fost lansată nava de pasageri
- Tânărul întors din Olanda care și-a deschis grădină cu lalele pe 2.000 de mp. Accesul pentru public este liber, iar ședința foto profesională e inclusă
- Scenariul lui Adrian Năstase privind războiul din Ucraina / video
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Nu e perioada planurilor. Daniela Simulescu: Să nu te superi că lucrurile nu ies cum ai visat azi-noapte!
- Cum a ajuns obez un copil de mare sportiv. Psiholog: Și-a arătat trei traume din două propoziții
- Sectorul 1, după ce Clotilde a promis creșe, grădinițe și școli: 800 de copii au rămas de din afară