![Sursa: Pixabay Sursa: Pixabay](https://media.dcnews.ro/image/202106/w670/cauciucuri_vara_utilitate_masini_pixabay_77530500.jpg)
"Niciodată nu punem all-season pe maşină. Cauciucul all-season e ca şi cum ţi-ai lua o singură bluză, pe care o foloseşti şi vara şi iarna. Astfel, primăvara şi toamna îţi va fi numai bine, dar vara prea cald şi iarna prea frig. Iarna nu vei avea aderenţă bună, vara la fel. All-season e un compromis, făcut din păcate şi de producătorii de cauciuc. E o iluzie că faci economie. Dacă gândeşti pe termen scurt, da, faci economie, dar nu ai aderenţa potrivită. Dacă gândeşti pe termen lung şi ai un set de cauciucuri de iarnă şi unul de vară, atunci vei avea aderenţa perfectă în ambele anotimpuri. Sigur, în perioada de tranziţie e bun şi compromisul", declara Titi Aur, expert în conducere defensivă, într-un interviu pentru DC NEWS.
Iată de ce cauciucurile de vară sunt mai bune vara.
1. Anvelopele de vară se opresc mai repede pe suprafețe umede
Anvelopele de iarnă sunt proiectate să funcționeze bine pe zăpadă, gheață, zloată și ploaie moderată, dar atunci când apar cantități mai mari de apă pe șosea, anvelopele de vară sunt net superioare. Comparativ cu o anvelopă de iarnă uzată, o anvelopă de vară în stare bună de utilizare are o distanță de frânare pe o suprafață umedă de peste 12 metri, la viteza de 80 km/h. Aceasta depășește de două ori lungimea unei mașini. Distanța poate face diferența la o oprire bruscă, pentru evitarea lovirii unui obstacol.
2. Anvelopele de vară previn acvaplanarea
Acvaplanarea este un în urma căruia anvelopa pierde contactul cu șoseaua dacă între suprafața șoselei și banda de rulare a anvelopei este prea multă apă. Această situație poate degenera într-un derapaj incontrolabil al vehicului în cauză.
Anvelopele de iarnă pot fi excelente atunci când vine vorba de planarea pe zloată, însă nu oferă aceeași siguranță precum anvelopele de vară în condiții de ploaie abundentă.
În timpul utilizării anvelopelor de vară, o mașină acvaplanează pe un drum umed la o viteză de peste 80 km/h, în timp ce o mașină prevăzută cu anvelope de iarnă uzate va scăpa de sub control la 60 km/h.
3. Experiența de condus este mai confortabilă și mai precisă cu anvelope de vară
Anvelopele de vară și cele de iarnă sunt fundamental diferite, chiar dacă, la o primă vedere, ar putea părea similare. La anvelopele de iarnă, toate elementele – de la designul benzii de rulare, la compusul din cauciuc mai moale – au fost create pentru siguranța condusului în perioada rece.
Așadar, nu numai că nu vor funcționa bine în timpul verii, dar suprafețele calde ale drumului le vor face să se uzeze mai repede și să-și piardă proprietățile de siguranță pentru iarna următoare, scrie promotor.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Știrea zilei e despre Carmen Brumă. Nimeni din presă n-a scris despre asta!
- Noi informații despre problemele navei spațiale Starliner. Ce au descoperit inginerii
- Diferența dintre Ambulanță și SMURD. Când și unde intervine fiecare. Raed Arafat, explicații din sistem/ VIDEO
- BANCUL ZILEI: Între vecini, la Vaslui
- Motivul crimei de la Brăila. Ipotezele luate în calcul de anchetatori
- Ciolacu, replică pentru Geoană: E de noaptea minții! / video
- Victorie de etapă pentru investitorul Alin Bucur. Plaja Caelia a primit „undă verde“ de la Tribunalul Constanța
- „Cazul Lasconi” se repetă în familia lui Elon Musk. Miliardarul se laudă că a dezmoștenit-o pe fiica lui trans și a declarat-o moartă. Aceasta a ripostat în presă
- Reacția unui profesor după ce un coleg a venit în fustă: Să încercăm să înțelegem de ce e supărată lumea pentru cum se îmbracă Nae la facultate
- Continuă coaliția PSD - PNL după alegeri? Alina Gorghiu: Sper să nu se supere nimeni că îndrăznesc să am această opinie / video