Data publicării:

Topul celor mai mari contracte din infrastructură din primul semestru: Niciun ban pe autostrăzi

Autor: DCNews Team | Categorie: Economie
WhatsApp
autostrada
autostrada

Topul celor mai mari 20 de con­tracte atribuite de CNADNR în primele 6 luni al acestui an însumează 144,5 milioane de euro.

Două reabilitări de drumuri naţionale, trei centuri de oraş, hărţi topografice şi servicii juridice - acestea sunt principalele contracte atribuite de compania de drumuri în primul semestru. Nici măcar un contract de construcţie de autostrăzi nu a fost atribuit în primele şase luni ale acestui an, scrie Ziarul Financiar. La conducerea Ministerului Transporturilor s-au perindat trei miniştri în acest an - Anca Boagiu, Alexandru Nazare şi Ovidiu Silaghi -, iar la şefia CNADNR tot trei oameni - Daniela Drăghia, Mihail Başulescu şi Mircea Pop. În 2011, cele mai mari zece contracte de infrastructură aveau o valoare însumată de 1,1 miliarde de euro, iar majoritatea proiectelor atribuite erau cele de construcţie de autostrăzi. Cel mai mare contract atribuit de la începutul acestui an de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din Ro­mânia a fost cel de reabilitare a DN 76 Deva-Oradea şi Beiuş-Oradea, pentru suma de 161 milioane de lei (36,6 milioane de euro), potrivit informaţiilor transmise de CNADNR. Contractul i-a fost atribuit unui consorţiu condus de CCCF Dru­muri şi Poduri Timişoara la finalul lunii ia­nuarie, când la şefia Transporturilor se afla Anca Boagiu şi la conducerea CNADNR - Daniela Drăghia. Pe locul doi se află tot un contract de reabilitare de drum, de această dată pe DN 66 Bumbeşti Jiu-Petroşani, cu o valoare de 149,7 milioane de lei (34 milioane de euro). Proiectul a fost atribuit unui consorţiu condus de Copisa Constructora Piraneica în mandatul actualului ministru al transporturilor Ovidiu Silaghi. În topul celor mai mari contracte atribuite anul acesta figurează şi construcţia a trei centuri - Braşov (lot 1 şi lot 2), Tecuci şi Mihăileşti, cu o valoare cumulată de circa 70 de milioane de euro. Astfel, doar şase din cele 20 de contracte analizate de ZF se referă la construcţii propriu-zise de drumuri. Restul contractelor sunt pentru realizarea de hărţi topografice, supervizare de construcţii, servicii de descărcare de sarcină arheologică sau pentru servicii juridice.      

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel