Top 3 cauze ale accidentelor rutiere. Alfred Bulai: Toți sunt participanți la trafic și trebuie să răspundă pentru încălcări
Jurnalistul Val Vâlcu și sociologul Alfred Bulai au dezbătut topul cauzelor care duc la accidentele rutiere.
Mersul cu bicicleta pe drumurile publice înseamnă o responsabilitate mare, atât pentru biciclist, cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Jurnalistul Val Vâlcu și sociologul Alfred Bulai au vorbit în ”Nod în papură” despre cauzele care duc la accidentele rutiere, dar și despre lipsa de educație rutieră a pietonilor, care se află în topul accidentelor.
”Când ești copil îți place să ai chestii de genul acesta, sonerie, cum erau alea vai de capul lor, dinam, ochi de pisică. Ele nu erau livrate cu așa ceva, pe atunci. Acum unele chiar au de toate”, a memorat sociologul Alfred Bulai, în emisiunea ”Nod în papură” unde subiectul dezbătut a fost siguranța în trafic în prezența bicicliștilor.
Jurnalistul Val Vâlcu a fost ironic cu privire la bicicleta pe care și-ar fi luat-o sociologul, subliniind că ”Pegasul 1300 avea de toate. Se plia. Copiaseră îți dai seama că nimeni nu se gândea la momentul acela că ia bicicleta în mașină. Dar acest model avea balamale, o pliai...”
”Nu știu, probabil că ești în timpuri mai recente, pentru că pe vremea mea era Pegas și atât. Nu era cu numere. Era doar pentru fete și băieți. Că avea o bară sau fără, pentru femei, mai ales dacă au fuste sau rochii. Contează mai puțin. Problema este că este și o chestie de reglementare care ar trebui să existe în societate vis-a vis de modul în care circulă și pe unde.
Tu știi că sunt o groază de pietoni? Adică trotineta și bicicleta care dau peste copii? Adică nu este reglementată nici un fel”, a mai spus Alfred Bulai.
Pietonii, în top 3 al accidentelor rutiere
”Am văzut o statistică, ăștia o țin secret sau nu bat toba, pentru că, profesioniștii de la Poliție i-ar încurca pe politicienii care bat toba cu reglementările, legile, facem legile mai dure.
Pe primul loc este viteza. Cele mai multe accidente se produc din cauza vitezei, pe locul doi, neacordarea de prioritate, pe locul 3, pietonii, alcoolul, drogurile vin pe locul 10”, a spus Val Vâlcu.
”Legislația este foarte dură la noi față de alții. De exemplu, tu dacă ai 0,00001 alcool se cheamă că ai băut, uită-te în filme și vezi că ăia beau un pahar de vin, o bere, dar nu au nicio problemă. De ce? Pentru că au pus o limită, nimeni nu are simțurile alterate de la o bere, să fim serioși, e o glumă.
Pe de altă parte, limitele de viteză sunt relativ mici, dar în realitate, limitele puse de autorități sunt puse aiurea, în sensul că sunt exagerate ca să iasă banul pentru Poliția Locală (...) În afara localității este câmp și tu ai pus 50 km/h. Care-i sensul? Pe de altă parte, viteza excesivă, când se poate, dacă tu ai mers pe Valea Prahovei cu viteză excesivă înseamnă că ai mers cu o navetă spațială, dar dincolo de asta, pietonii sunt o problemă atât timp cât nu există o educație în trafic.
În sensul în care vezi pieton care, este firesc să treacă pe unde vrea, atenție, în locuri în care circulă mașini”, a mai spus Alfred Bulai, moment în care Val Vâlcu a subliniat ”nu să treacă, ci să se arunce”.
Mai mult, Alfred Bulai a precizat că pietonii care trec pe unde și cum vor nu sunt amendați.
”Cea mai mare parte a pietonilor care încurcă, la modul real, adică au fost accidente din cauza unor pietoni, că a pus acela frână, s-a dat mașina peste cap, într-un mediu normal, pietonul ar trebui să plătească. Așa cum plătește conducătorul auto, așa ar trebui să plătească și biciclistul și cel cu trotineta lui, și pietonul.
Toți sunt participanți la trafic și toți trebuie să răspundă pentru tot ceea ce încalcă din reguli”, a mai spus sociologul.
Mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News