Titi Aur: Studiile o dovedesc. Bărbaţii, mai periculoşi decât femeile în situaţii limită la volan
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la JÉSHOOTS, pexels
Fotografie de la JÉSHOOTS, pexels
Titi Aur, expert în conducere defensivă şi fost pilot de raliuri, a explicat de ce bărbaţii sunt mai periculoşi atunci când sunt la volan decât femeile. Totul pleacă de la instincte, spune expertul. 

"Toate testele, toate studiile, au arătat că bărbaţii evită pericolele prin stânga, femeile prin dreapta. Adică dacă maşina din faţă frânează brusc, iar cel din spate frânează, dar nu se poate opri până la cel din faţă, instinctul unui bărbat va fi să tragă stânga de volan, instinctul unei femei va fi să tragă dreapta. Bărbaţii intră pe contrasens, indiferent ce vine din faţă. Că vine tirul, buldozerul, nu contează. 

Asta înseamnă că un bărbat este mai periculos decât o femeie într-o situaţie limită la volan. Femeia, cel puţin, instinctiv, va frâna şi va trage de volan spre dreapta. Bărbatul trebuie să ştie că pentru el devine mai importantă păstrarea distanţei de 2-3 secunde faţă de maşina din faţă.

Instinctul nu poate fi controlat. Dar gesturile sau modul în care conduci până se ajunge la acel instinct pot fi controlate. Dacă stai la mai puţin de 2 secunde distanţă faţă de maşina din faţa ta, poate nu va fi nicio problemă timp de ani buni, sute, mii de kilometri. Poţi conduce aşa! Până se întâmplă o dată acel ceva. 

Cele 2 secunde înseamnă că eşti la o distanţă egală cu jumătatea vitezei de rulare faţă de maşina din faţă. Dacă mergi cu 50 km/h, eşti la 25 de metri faţă de maşina din faţă, şi tot aşa. Cele două secunde se numără cel mai bine spunând aşa: 1001, 1002", a explicat Titi Aur, într-un interviu exclusiv pentru DC NEWS. 

Transfăgăraşanul, supraaglomerat în weekend. Motivul subiectiv pentru care se întâmplă. Ce trebuie să ştim când circulăm pe munte

Poliţia Sibiu a anunţat, în weekend, că Transfăgăraşanul este supraaglomerat. Am încercat să aflăm care sunt motivele, subiective şi obiective, din spatele maşinilor lăsate parcate în unele cazuri chiar pe banda de circulaţie, dar şi ce trebuie să facem, ca şoferi, atunci când circulăm pe munte. 

"Trebuie să ştim că pe munte drumul nu doar că este mai îngust, dar nu are atât de multe degajări, ieşiri, parcări. Mai puţin acele poieniţe, locuri de picnic. Trebuie să ne gândim, să avem acel bun simţ, că mai sunt şi alţii care vor să circule, că nu suntem singurii care trebuie să beneficiem de acel drum. Dacă ne referim strict la Transfăgăraşan, apar nişte motive obiective şi nişte motive subiective pentru care asistăm în luna august la o supraaglomerare. 

Motivul obiectiv este că Transfăgăraşanul este liber foarte puţin în timpul anului, câteva luni. Şi atunci, tot poporul român vrea să vadă munţii noştri frumoşi. 

Motivul subiectiv este că şoferul român este NESIMŢIT. În sensul că atunci când ajunge el în punctul în care vrea să se simtă bine, la picnic sau la Bâlea Lac ca să ia brânză, salam, etc, blochează drumul. Până nu reuşesc 10-20 de maşini să se alimenteze şi să plece mai departe, drumul rămâne blocat. Şi tot aşa, din 10 în 10 maşini. La rândul lui, fiecare devine nesimţit când ajunge acolo. Asta se întâmplă pentru că, e clar, loc de parcare pentru toată lumea nu avem. Dar ar trebui să se gândească că mai sunt şi alţii care vor să circule. De asemenea, autorităţile nu încearcă să rezolve această problemă. Ar trebui găsită o variantă pentru dirijarea circulaţiei, astfel încât cei care vor să viziteze să nu blocheze circulaţia", a declarat Titi Aur în exclusivitate pentru DC NEWS. VEZI AICI MAI MULTE

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel