Tirajul ziarelor româneşti. Cum a pierdut Adevărul 70.000 de exemplare într-un an
Ziarele româneşti au înregistrat, în perioada aprilie - iunie, scăderi ale tirajelor comparativ cu perioada similară a anului 2010, cele mai vândute titluri în al doilea trimestru al anului fiind tabloidele Click! şi Libertatea şi cotidianul generalist România liberă.
Poziţia de lider în categoria quality este deţinută de cotidianul România liberă, editat de Media Gamma Publishers. România liberă a avut, în medie, vânzări pe apariţie de 41.542 de exemplare în aprilie , în scădere comparativ cu perioada similară din 2010, când înregistra o medie de vânzări de 44.228 de copii. În luna mai, România liberă a înregistrat o medie de vânzări de 40.844 de copii, în scădere faţă mai 2010, când afişa o medie de vânzări de 42.298 de copii. În luna iunie, media de vânzări a cotidianului a fost de 40.131 de copii, în scădere faţă de iunie 2010, când afişa o medie de vânzări de 40.838 de copii.
Poziţia a doua a clasamentului este ocupată de ziarul Adevărul, editat de Adevărul Holding. Astfel, Adevărul a înregistrat în luna aprilie o medie de vânzări de 42.797 de exemplare, în scădere faţă de luna aprilie 2010, când înregistra o medie de vânzări de 128.329 de copii. În luna mai, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 41.321 de exemplare, în scădere faţă de aceeaşi lună a anului 2010, când afişa o medie de vânzări de 112.558 de copii. În luna iunie a acestui an, media de vânzări a cotidianului Adevărul a fost de 37.633 de copii, comparativ cu 109.606 copii reprezentând media de vânzări în iunie 2010.
În topul ziarelor quality urmează, pe locul al treilea, Jurnalul Naţional, editat de trustul Intact. Astfel, în luna aprilie, Jurnalul Naţional a avut o medie de vânzări pe apariţie de 32.684 de exemplare (72.999 în aprilie 2010), pentru ca în luna următoare, media de vânzări să crească la 33.891 de exemplare (59.919 în mai 2010). Creşterea nu a continuat şi în iunie. În ultima lună a celui de-al doilea trimestru, Jurnalul Naţional a înregistrat o medie de vânzări pe apariţie de 27.133 exemplare (65.932 în iunie 2010).
Cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei şi Capital, ocupă poziţia a patra, în scădere drastică faţă de perioada similară a anului trecut. Astfel, pentru luna aprilie, Evenimentul zilei a avut o medie de vânzări pe apariţie de 16.139 de exemplare (23.398 în aprilie 2010), în mai - 15.676 de exemplare (22.943 în mai 2010), iar în iunie - 15.750 de exemplare (21.131 în iunie 2010), informează Realitatea.
În ceea ce priveşte cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editată de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se încadrează în trendul general, cu o medie de vânzări pentru luna aprilie de 35.997 de exemplare (42.993 în aprilie 2010), cu o medie de 39.378 de exemplare în mai (43.511 în mai 2010) şi de 30.079 de exemplare în iunie (40.866 în iunie 2010).
Pe acelaşi segment, Pro Sport a avut, în aprilie, o medie de vânzări de 25.489 de copii (29.792 în aprilie 2010), pentru ca în mai cotidianul sportiv să înregistreze o medie de vânzări de 28.612 exemplare (33.747 în mai 2010), iar în iunie, de 26.877 de exemplare (35.852 în iunie 2010).
În categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevărul Holding, este lider de vânzări şi a raportat, în aprilie, o medie de 188.603 exemplare (239.584 în aprilie 2010), în mai, de 176.865 de exemplare (200.727 în mai 2010) şi în iunie, de 175.695 de exemplare (183.025 în iunie 2010).
Pe poziţia a doua în topul vânzărilor pe piaţa tabloidelor şi a cotidianelor, în general, se situează Libertatea, publicaţie editată de trustul Ringier România, care a scăzut comparativ cu perioada similară a anului 2010: o medie de 102.610 exemplare pe apariţie în aprilie (156.728 în aprilie 2010), de 109.432 de exemplare în mai (146.388 în mai 2010) şi de 97.250 exemplare în iunie (142.425 în iunie 2010).
Tabloidul CanCan a raportat, în aprilie, o medie de vânzări de 38.759 de exemplare (57.694 în aprilie 2010), cu o scădere la 37.291 de exemplare în mai (56.153 în mai 2010) şi cu o medie de 35.833 de exemplare vândute pe apariţie în luna iunie (61.859 în iunie 2010).
La capitolul publicaţii financiare, Ziarul Financiar a avut o medie lunară de vânzări pe apariţie pentru aprilie de 10.456 de exemplare, 10.002 copii în mai şi 10.220 de exemplare în iunie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News