"Am demonstrat pentru prima dată că testosteronul modifică în mod direct preferinţele consumatorilor", a explicat pentru AFP Gideon Nave de la Wharton School, o şcolă superioară de comerţ din oraşul american Philadelphia, coautor al studiului.
Oamenii de ştiinţă au testat 243 de bărbaţi cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani. Jumătate dintre ei au primit în prealabil o doză de testosteron, iar ceilalţi un placebo.
Participanţii au fost puşi apoi în faţa unor seturi duble de produse, ce aveau o calitate echivalentă dar erau fabricate de mărci diferite. "Nivelul de prestigiu al fiecărei mărci a fost măsurat în prealabil cu ajutorul unui sondaj independent realizat pe un eşantion de peste 600 de bărbaţi", a precizat Gideon Nave.
Strategie pentru a semnala rangul
Oamenii de ştiinţă au constatat că "bărbaţii care au primit doze de testosteron prezentau o preferinţă mai mare faţă de produse asociate cu un statut social mai înalt (ca o marcă de lux)", potrivit unui comunicat publicat de Institutul european de administrare a afacerilor (INSEAD). Însă cercetătorii nu au remarcat nicio predilecţie faţă de produse asimilate cu statutul de persoană influentă.
Potrivit lui Gideon Nave, "să deţii produse de prestigiu este o strategie pentru a semnala rangul pe care îl ai în cadrul societăţii umane". Acelaşi cercetător a făcut o paralelă şi a comparat această predilecţie a bărbaţilor cu coada de păun şi cu coarnele de cerb. "Acest efect (al testosteronului, n.r.) este înrudit cu comportamentul unor animale, la care testosteronul creşte în general în timpul perioadei de reproducere şi favorizează trimiterea unor semnale către partenere şi către concurenţii potenţiali", a explicat acelaşi expert.
Potrivit autorilor cercetării, este nevoie de o serie de studii suplimentare pentru a garanta generalizarea acestor prime rezultate, întrucât diferenţele culturale pot să modifice comportamentele oamenilor.
Vezi şi: Apa dulce din Europa, o mare problemă
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică
- Motivele care sabotează fericirea, tema zilei la Ultrapsihologie