Consum de combustibil subestimat și emisii eronate. Comisia de Mediu este sceptică cu metoda de verificare a mașinilor hibrid
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Elena Didila
WhatsApp
Fotografie de la Rathaphon Nanthapreecha: Pexels
Fotografie de la Rathaphon Nanthapreecha: Pexels
Scepticismul din partea experților de la Comisia de Mediu a Parlamentului European cu privire la metoda de verificare a emisiilor de la mașinile hibride plug-in este în creștere: testele nu ar fi de încredere și s-ar putea să fie schimbate în curând.

Potrivit unui articol publicat de Today, viitorul mașinilor hibride plug-in, cel puțin în Europa, este cam incert mai ales în ceea ce privește fiabilitatea scăzută a metodelor de verificare a emisiilor. Cert este că organele competente s-au pus deja în mișcare pentru a le modifica cât mai curând posibil.

Fondul problemei - Consumul de combustibil subestimat, emisii eronate

Au fost supuse controlului datele referitoare la consumul de combustibil, care, potrivit experților UE, ar fi mult prea subestimate. Ciclul de omologare, de fapt, se calculează pe trei trepte a câte 23 km fiecare, însă măsurătorile au loc în laborator, de altfel la viteze foarte mici. Este nevoie de puțin pentru a înțelege că acestea sunt condiții destul de diferite față de utilizarea zilnică reală a unei mașini.

În acest fel, studiul datelor referitoare la consumul de benzină se situează în intervalul 1,2 - 2 litri la 100 km, o cantitate foarte mică, dar în același timp nerealistă.

Dacă se introduce UF (acronim care indică „Factorul de utilitate”), rezultatele testului ar putea fi radical diferite. Se apreciază că prin adoptarea acestui parametru, un hibrid plug-in ale cărei emisii sunt estimate la 50 g de CO2/km, va ajunge la 125g de CO2/km, în 2027.

Aceasta va avea ca rezultat o creștere a costului de proprietate, implicând taxe și suprataxe mai mari, pe lângă eliminarea de la orice alte stimulente. 

Mai are sens producția de mașini hibrid?

Numeroase mărci de automobile au ales să ia direcția full electric, împingând spre vehiculele EV, și datorită progreselor semnificative care au fost înregistrate în ceea ce privește autonomia bateriei.

În orice caz, este încă devreme să credem că hibrizii plug-in sunt deja condamnați pieirii. Discuția dintre oficialii Comisiei de Mediu din Parlamentul European și lobbyiștii desemnați de diverșii jucători din industria auto sunt încă în desfășurare. 

Dacă emisiile de la mașinile hibride plug-in ar fi reclasificate, producătorii ar fi forțați să mărească numărul de vehicule EV în raza lor.

În acest fel, ar fi posibil să se evite sancțiunile UE referitoare la media emisiilor totale produse de mașinile vândute. Apoi, trebuie să ne confruntăm și cu presiunea puternică exercitată de grupurile ecologiste, susținători fermi ai tezei conform căreia hibrizii plug-in poluează, precum mașinile propulsate de motoare endotermice canonice.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel