Tesla, despăgubiri de peste 100.000 euro unui singur client din cauza sistemului autopilot
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Fotografie de la Roberto Nickson, Pexels
Fotografie de la Roberto Nickson, Pexels
Tesla trebuie să plătească peste 100.000 de euro unui client din cauza unor probleme la sistemul autopilot. 

Concret, sistemul nu a semnalat şoferului, în mai multe rânduri, îngustarea unui drum, nu recunoşterea semnale şi mai şi frâna fără motiv, scrie promotor.

Instanţa a decis că Tesla trebuie să îi dea clientului înapoi aproape toată suma plătită pe maşină. Preţul de catalog este de 112.000 euro. 

Avocații companiei americane au declarat că funcția „Autopilot” nu a fost proiectată pentru traficul urban, notează Automotive News. Reprezentanții producătorului american de vehicule cu emisii zero spune că tehnologia de conducere autonomă permite vehiculelor să frâneze și să vireze automat pe benzile lor.

Cu toate acestea, mașinile nu sunt 100% autonome. Instanța bavareză a precizat că nu este fezabil ca șoferii să activeze și să dezactiveze manual această funcție. Asta ar însemna să fie distrași de la condus.

O gigafabrică Tesla din SUA are nevoie de permisiunea statului pentru... a polua mai mult

Divizia de protecţie a mediului din Nevada, SUA, a decis că cererea Tesla poate fi aprobată, astfel că gigafabrica poate creşte cantitatea de emisii anuale. Concret, asta se va traduce prin mai multe maşini produse anual. 

"Această permisiune înseamnă că Tesla trebuie în continuare să se supună regulilor statului Nevada şi regulilor federale privind calitatea aerului. Deşi se aşteaptă că nivelul emisiilor să crească, această permisiune nu va permite companiei să treacă peste un nivel care să pună sănătatea publică în pericol", transmite Divizia. 

Momentan, gigafabrica Tesla din Nevada are un permis de calitate a aerului de clasa a II-a, ceea ce înseamnă că poate emite mai puţin 100 de tone de material poluant anual. Trecerea la un permis de clasa I va permite depăşirea acestei cantităţi. 

Printre materialele poluante pe care le poate emite gigafabrica sunt monoxidul de carbon, dioxidul de sulf şi alţi compuşi organici dăunători, scrie carbuzz.

Viitor cu emisii scăzute la costuri ridicate. Prețul litiului folosit în bateriile pentru mașinile electrice a crescut de șase ori de la începutul anului

Creșterea ”nebună” a prețului litiului amenință speranța pusă în mașinile electrice pentru remedierea schimbărilor climatice. Litiul, metalul alb-argintiu foarte reactiv, care este un ingredient crucial în bateriile utilizate în vehiculele electrice (EV), devine din ce în ce mai scump.

Pentru guvernele Uniunii Europeane care s-au angajat să elimine treptat motoarele cu ardere în viitorul apropiat, creșterea costului și deficitul tot mai mare a metalului ridică întrebări cu privire la modul în care își vor îndeplini termenele limită, dintre care multe vin cu scadența în 2035. 

Având în vedere că motoarele cu ardere reprezintă un sfert din emisiile de carbon, potrivit Națiunilor Unite, o întârziere în trecerea de la mașinile pe benzină și diesel ar da o lovitură gravă eforturilor de reducere a emisiilor de carbon și de a preveni cele mai grave efecte ale schimbărilor climatice.

”Așa cum a spus Elon Musk, litiul va fi factorul limitativ,” a declarat Joe Lowry, expert pe piața globală a litiului și fondatorul Global Lithium LLC, pentru Al Jazeera. ”Este o matematică foarte simplă”, a mai adăugat acesta.

Prețul litiului a crescut cu peste 600% de la începutul anului, de la aproximativ 10.000 de dolari pe tonă metrică în ianuarie la 62.000 de dolari în iunie, potrivit Benchmark Market Intelligence. 

Creșterea prețurilor a fost determinată de creșterea cererii de vehicule electrice ușoare, vânzările cărora s-au dublat la 6,3 milioane de unități anul trecut și se estimează că vor atinge 26,7 milioane de unități până în 2030, potrivit Platts Analytics.

Apetitul tot mai mare pentru litiu din partea producătorilor de dispozitive de stocare a energiei și 5G, nave spațiale, submarine și echipamente de siguranță și răcire a redus și mai mult oferta.

FastMarkets, o agenție de raportare a prețurilor mărfurilor, a proiectat că livrările de litiu s-ar putea prăbuși  în raport cu cererea, dar după anul 2025.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel