Tensiuni tot mai mari la PSG. Galtier izbucnește la adresa jurnaliștilor: Scrieţi opusul a ceea ce vă spun
Christophe Galtier, antrenorul echipei de fotbal PSG, a avut o izbucnire vineri în timpul unei conferinţe de presă, cu două zile înaintea derby-ului cu Olympique Marseille, în condiţiile în care vestiarul echipei este zguduit de probleme extrasportive care ştirbesc blazonul parizian, informează site-ul radioteleviziunii belgiene RTBF.
Întrebat despre afacerea Mbappe, tehnicianul a stat pe gânduri câteva secunde înainte de a izbucni: "Ce vreau să vă spun este că nu vorbiţi niciodată cu mine de fotbal. Sunt mândru să fiu antrenorul lui PSG, să vorbim de ceea ce se întâmplă pe teren. Nu, în cele 15 minute ale unei conferinţe de presă, trebuie să vorbim despre fotbal un minut şi jumătate. Apoi, orice v-aş spune despre vestiarul meu, nu mă veţi crede. Scrieţi opusul a ceea ce vă spun. Când vă explic că lucrurile merg bine, că băieţii sunt serioşi, uniţi, asta nu interesează pe nimeni. Am multe defecte, dar sunt sincer. Deci, când va spun că totul merge bine, este adevărat. Simt că lumea nu mă crede. Totul merge bine în vestiar. Deci da, nu ne sărutăm în fiecare zi, dar merge mai bine decât în alte părţi şi mai ales mai bine decât se spune. Să vorbim despre fotbal!"
Temperamentalul Galtier i-a redus astfel la tăcere pe jurnaliştii aflaţi în faţa sa. Când un ziarist îndrăzneţ a menţionat dosarul Mbappe, Galtier a reacţionat: "Nu contaţi pe mine să comentez afacerea Mbappe, nu voi spune nimic. Să vorbim despre Clasico. Suntem ceva mai puţin sclipitori în acest moment, ei au un început de sezon foarte bun. Sa vorbim despre asta. Să vorbim despre meci, despre stilul de joc. (...) Hai, vă dau câteva indicii. Vom schimba organizarea de joc? Vom trece la un sistem cu trei mijlocaşi? Trecem la 4-4-2?"
Întrebat ultima oară despre presiunea care-l înconjoară şi care pare să crească de la o săptămână la altă: "Dacă este o presiune suplimentară? Este enervant. Pentru mine, presiunea nu înseamnă să nu vorbim despre fotbal. Pasiunea mea este fotbalul. Nu am nicio presiune. Sunt atent mai ales cum poate asta să-mi afecteze grupul, jucătorii, atmosfera. Şi odată ce vad că asta nu-mi deranjează grupul, sunt liniştit."
PSG speră să pună capăt seriei de trei meciuri fără victorie în derby-ul cu Marseille de pe Parc des Princes. Parizienii sunt lideri în Ligue 1, cu 26 de puncte după 10 etape, trei puncte mai mult decât adversarii lor de duminică, aflaţi pe poziţia a 3-a.
Clubul PSG plătea o agenție media pentru „serviciul” de a crea o armată de conturi false menite să atace presa ostilă și comentatorii neprietenoși
Potrivit Mediapart, care publică un raport al companiei Digital Big Brother (DBB), înregistrată la Barcelona şi controlată de omul de afaceri franco-tunisian Lotfi Bel Had, această agenţie a folosit "o armată de troli" în serviciul clubului deţinut de Qatar, pentru a discredita personalităţi, jurnalişti şi chiar jucători ai echipei.
Potrivit raportului, printre ţintele privilegiate s-au aflat "presa considerată ostilă lui PSG, ca Mediapart şi L'Equipe, suporterul pălmuit de Neymar (după înfrângerea lui PSG în finala Cupei Franţei din 2019 - n. r.), fata care l-a acuzat pe starul brazilian de viol, dar şi personalităţi din cadrul clubului, ca jucătorul Adrien Rabiot şi fostul director sportiv Antero Henrique".
Mediapart a indicat că şi starul parizian Kylian Mbappé a fost "atins uşor".
Potrivit raportului DBB consultat de Mediapart, care face bilanţul activităţii sale desfăşurate pentru PSG în sezonul 2018/2019, armata digitală în serviciul clubului din capitală "era supervizată de departamentul de comunicare al PSG, condus la acea vreme de Jean-Martial Ribes". Acesta din urmă a părăsit clubul în luna mai 2022 trecută pentru departamentul de comunicare al unei filiale a firmei LVMH.
Strategia se învârtea în jurul unui cont de "referinţă", Paname Squad, care se prezintă pe Twitter ca un "colectiv de pasionaţi de Paris Saint-Germain'.
Contactat de AFP, PSG a dezminţit "ferm afirmaţiile Mediapart".
"PSG este un brand internaţional care lucrează constant cu agenţii de social media din întreaga lume pentru a promova şi celebra realizările clubului, ale companiilor şi partenerilor săi, ca toate companiile. Clubul nu a contractat niciodată o agenţie pentru a face rău cuiva", a adăugat PSG, notează Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News