Telescopul spațial James Webb a fotografiat detaliat o nouă galaxie
Autor: Dan Carp
Facebook James Webb Space Telescope
Telescopul spațial James Webb continuă să uimească oamenii de știință cu noile descoperiri.

Lansat la sfârşitul anului 2021 de NASA, noul telescop spaţial James Webb a obţinut de atunci rezultate ştiinţifice spectaculoase. Miercuri, NASA a dezvăluit o nouă imagine. De data aceasta, telescopul ne arată o imagine extrem de detaliată a unei galaxii pitice, numită Wolf-Lundmark-Melotte şi care se află la 3 milioane de ani lumină de propria noastră galaxie.

Aceasta este cea mai clară şi profundă imagine a unei vederi stelare de până acum şi reprezintă o oportunitate pentru oamenii de ştiinţă de a studia toate aspectele universului.

Pentru NASA, această galaxie intrigă experţii mai mult datorită compoziţiei sale chimice, care seamănă puternic cu o galaxie din universul timpuriu.

O bijuterie de inginerie de 10 miliarde de dolari, telescopul James Webb a fost lansat în spaţiu în urmă cu aproximativ un an şi se află la milioane de mile de Pământ. Telescopul şi-a început activitatea ştiinţifică în iunie 2022, relatează Rador

"Stâlpii Creației", o altă fotografie spectaculoasă realizată de telescopul James Webb

Stâlpii Creaţiei, una dintre cele mai celebre şi uimitoare imagini din astronomia modernă, care înfăţişează piloni colosali de gaz şi praf interstelar, a fost realizată într-o nouă variantă, mai detaliată, mai clară şi mai nuanţată, de Telescopul spaţial James Webb, informează Reuters.

Noua imagine a acelor formaţiuni de gaz şi praf cosmic, devenită celebră după ce a fost captată pentru prima dată în 1995 de predecesorul telescopului James Webb, Telescopul spaţial Hubble, a fost dezvăluită de NASA miercuri, la trei luni după prezentarea seriei inaugurale de fotografii cosmice obţinute de noul telescop după ce acesta a devenit complet funcţional.

Imaginile captivante înfăţişează coloane vaste şi semeţe de nori denşi de gaz şi praf în procesul de formare a stelelor tinere într-o regiunea a Nebuloasei Vulturului din constelaţia Şarpelui, la o distanţă de circa 6.500 de ani-lumină de Terra.

Stelele nou formate vor putea fi mai ușor de numărat

Imaginea a devenit un fenomen cultural global, fiind imprimată pe obiecte de zi cu zi, de la tricouri la căni de cafea.

Redaţi într-o imagine mai clară şi mai amplă de instrumentele optice cu lumină vizibilă ale telescopului Hubble în anul 2014, Stâlpii Creaţiei sunt înfăţişaţi de telescopul spaţial James Webb în spectrul infraroşu apropiat, cu un nivel mai mare de transluciditate, care scoate la iveală mai multe stele şi pune în evidenţă noi contururi ale norilor de gaz şi praf.

Noua imagine va ajuta cercetătorii să-şi revizuiască modelele de formare a stelelor prin identificarea unui număr mult mai precis de stele nou-formate, alături de cantităţi de gaze şi praf din regiune, a precizat NASA în textul care însoţeşte cea mai nouă imagine.