Data actualizării:
Data publicării:

Tarom, pusă la plată de judecători pentru că a întârziat un zbor cu mai mult de 4 ore

Autor: Doinița Manic | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto: Agerpres
Foto: Agerpres

Compania Tarom a fost pusă la plată de judecătorii ieșeni pentru că a întârziat un zbor cu mai mult de patru ore.

O femeie din Iași încearcă de patru ani să obțină despăgubiri de la Tarom pentru un zbor întârziat cu mai mult de patru ore care i-a încurcat toate planurile. Aceasta se află la al doilea proces, după ce primul, în care cerea despăgubiri pentru anularea zborului, a fost pierdut. Zborul nu fusese pierdut, ci doar amânat. Așa se face că acum femeia încearcă să obțină despăgubiri pentru amânare, scrie Ziarul de Iași.

Femeia, nevoită să cumpere alte bilete

Totul a început în decembrie 2020, atunci când Nadia A. trebuia să plece spre București la ora 5:30. Dacă zborul Tarom nu ar fi fost amânat ea ar fi ajuns în timp util pentru a prinde următorul său zbor, cel de la ora 8:25, spre München. Totuși, după mai multe ore de așteptare, femeia a fost informată abia după ora 11:00 despre faptul că nu există echipaj pentru a putea plecas spre Capitală, deci zborul va fi anulat. Femeia pierduse deja zborul spre München, așa că a fost nevoită să cumpere alte bilete. Pentru a-și face dreptate ea s-a adresat în instanță.

În fața magistraților Judecătoriei reprezentanții companiei Tarom au încercat să sublinieze faptul că situația mai fusese supusă anterior aprecierii instanței, iar acțiunea Nadiei A. fusese respinsă. Zborul nu fusese anulat, ci doar amânat. Avionul a decolat în cele din urmă, la ora 20:50, cu peste 15 ore întârziere.

Excepția autorității de lucru judecat a fost respinsă de magistrații ieșeni. Aceștia au arătat că primul proces vizase anularea zborului, în timp ce acesta privea amânarea lui. 

Tarom întârziase cu mai mult de patru ore. Ce prevede regulamentul CE 

Așa se face că Tarom, deși întârziase cu mai mult de patru ore, nu s-a confruntat cu vreo situație exoneratoare de răspundere. Regulamentul CE obligă operatorul aerian să acorde în astfel de situații o compensație de 250 euro pentru zborurile cu o lungime mai mică de 1.500 km, cum era și cazul celui spre București, de care femeia avea nevoie să ajungă la timp pentru a prinde următorul zbor.

„Instanţa constată că reclamanta, în calitate de pasager al unui zbor care a ajuns la destinaţie cu trei ore sau mai mult după ora de sosire prevăzută iniţial de operatorul de transport aerian, are dreptul la despăgubiri din partea operatorului, în baza art. 7 alin. 1 lit. a) din Regulamentul (CE) nr. 261/2004”, au conchis judecătorii.

În cele din urmă, la acest al doilea proces, Tarom a fost obligată la plata sumei de 1.241,45 lei, echivalentul a 250 euro la data introducerii acțiunii. Compania va trebui să-i plătească Nadiei A. și cheltuieli de judecată în sumă de 1.500 lei, reprezentând onorariul avocatului. În cele din urmă sentința Judecătoriei Iași a fost contestată de Tarom, iar dosarul a intrat pe rolul Tribunalului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel