Data publicării:
Supermarketurile din străinătate încep să renunțe la casele de marcat self-pay. Tehnologia creează pierderi de două ori mai mari și încurajează furtul
În timp ce, în țara noastră, tehnologia self-pay încă se află în expansiune, marile lanțuri de supermarket din străinătate renunță treptat la ele.
În ultima perioadă se poate observa o tendință surprinzătoare în rândul retailerilor care renunță la tehnologia caselor de auto-verificare, în ciuda creșterii explozive pe care aceasta a avut-o în ultimul deceniu. Motivația schimbării vine atât din cauza pierderilor cât și a experiențelor negative raportate de clienți, scrie CNN.
Recent, Booths, un lanț de supermarketuri din Marea Britanie, a anunțat că va elimina stațiile de auto-verificare din toate magazinele sale, cu excepția a doar două din cele 28. Motivele acestei decizii au fost clarificate de unul dintre șefii lanțului Booths, Nigel Murray, care a subliniat problemele de viteză, lipsă de securitate și impersonalitate identificate de clienții lor. În plus, identificarea incorectă a produselor, în special a fructelor și legumelor, a fost o provocare frecventă. Achizițiile de alcool nu au fost nici ele o tranzacție ușor de realizat prin intermediul caselor de auto-verificare, din cauza necesității verificării vârstei de către angajați.
Această schimbare de paradigmă nu este izolată la Booths. Retaileri precum Walmart, Costco, Wegmans și alții din Statele Unite și-au revizuit, de asemenea, strategiile legate de această tehnologie.
FOTO: Pexels
Furtul intenționat determină lanțurile de supermaket să-și regândească strategia. Pierderi de două ori mai mari
Inițial, aceste stații de auto-verificare au fost introduse în anii '80 pentru a reduce costurile forței de muncă. Expansiunea lor rapidă în supermarketuri, în anii 2000, a fost legată de dorința magazinelor de a reduce cheltuielile. În timpul pandemiei, mulți clienți au folosit pentru prima dată aceste stații pentru a minimiza interacțiunile strânse cu angajații și ceilalți clienți.
Cu toate acestea, acum se pare că retailerii își reevaluează poziția. S-a constatat că casele de auto-verificare duc la pierderi mai mari de marfă din cauza erorilor clienților și a furtului intenționat.
Un studiu care a analizat retailerii din Statele Unite, Marea Britanie și alte țări europene a constatat că companiile cu stații de auto-verificare aveau o rată de pierdere de aproximativ 4%, de peste două ori mai mare decât media industriei.
Problemele apar atunci când anumite produse au mai multe coduri de bare sau acestea nu sunt scanate corespunzător de tehnologia de auto-verificare. Fructele, legumele și carnea necesită de obicei să fie cântărite și introduse manual în sistem folosind un cod. Problema vine atunci când clienții introduc greșit acest cod. Uneori, aceștia nu aud semnalul de confirmare a scanării corecte a produsului.
Un alt aspect este reprezentat de clienții care profită de supravegherea mai puțin stringentă din zona de auto-verificare și au dezvoltat tehnici de furt. Tacticile comune includ nescanarea unui produs, înlocuirea unui produs mai ieftin (banane) cu unul mai scump (carne), scanarea unor coduri de bare false atașate încheieturii sau chiar scanarea corectă a tuturor produselor și părăsirea magazinului fără a plăti.
FOTO: Pexels
Senzorii de greutate creează mai multe erori decât rezolvă
Magazinele au încercat să limiteze pierderile prin consolidarea măsurilor de securitate ale caselor de auto-verificare, cum ar fi adăugarea senzorilor de greutate. Cu toate acestea, aceste măsuri adiționale au dus și la mai multe erori, necesitând intervenția angajaților.
Retaileri precum Walmart, ShopRite sau Wegmans au eliminat sau restricționat casetele de auto-verificare din anumite locații după plângerile clienților și creșterea pierderilor. Costco a anunțat că va adăuga mai mulți angajați în zonele de auto-verificare, după ce a constatat că persoanele care nu sunt membri foloseau carduri de membru care nu le aparțineau.
Aceste schimbări majore indică o nouă realitate - tehnologia de auto-verificare nu mai este văzută ca o soluție ideală de economisire a costurilor, ci ca un generator de probleme și pierderi pentru retaileri.
Retaileri se confruntă acum cu dilema de a găsi echilibrul între eficiență, experiența clienților și reducerea pierderilor. O reevaluare serioasă a tehnologiilor utilizate în punctele de vânzare pare să fie la ordinea zilei, cu scopul de a restaura încrederea clienților și de a recâștiga controlul asupra pierderilor de marfă.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News