”Obiectivul declarat al Summit-ului a fost coagularea tuturor factorilor resposabili pentru o mai bună finanțare a educației în vederea implementării Agendei 2030 pentru dezvoltare durabilă a ONU, dar mai ales pentru reforma educației și pentru a contracara regresul înregistrat în atingerea obiectivului de dezvoltare durabilă a educației, în contextul în care perioada de criză sanitară a fost definită atât la nivel UNESCO, cât și la nivel ONU, în peste 190 de state membre, drept o adevărată catastrofă educativă/generațională.
Au fost propuse 5 linii de acțiune tematică:
1. Școli incluzive, echitabile, sigure și sănătoase;
2. Învățare și abilități pentru viață, muncă și dezvoltare durabilă;
3. Profesori, predare și carieră didactică;
4. Învățare și transformare digitală;
5. Finanțarea educației.România a co-prezidat a 3-a linie de acțiune tematică, dedicată profesorilor și carierei didactice.
Astfel, Summit-ul a debutat vineri, 16 septembrie, cu Ziua mobilizării, dedicată vocii tinerilor, viziunii lor asupra transformării educației și stabilirii parcursului prin care aceștia se pot implica în procesul transformativ. Sâmbătă, 17 septembrie, Ziua soluțiilor, România a fost gazda dialogului cu tema „Profesorii în centrul educației! Apel la acțiune în ceea ce privește politicile dedicate profesorilor și dialogului social pentru a transforma cariera didactică” („Teachers at the heart of education! Call for action on teacher policies and social dialogue to transform the teaching profession”), organizat alături de UNESCO, Organizația Internațională a Muncii și Nigeria. Cu această ocazie, consilierul prezidențial, doamna Ligia Deca, a prezentat, în calitate de co-lead AT3 din partea României, importanța implicării și consultării cadrelor didactice în orice demers ce presupune schimbari în sistemul de educație.
În calitate de ministru al educației, am susținut 5 intervenții tematice în cadrul „Summit-ului Transforming Education - Ziua soluțiilor”:
1. Transformarea educației începe devreme: importanța educației timpurii (eveniment organizat de către UNICEF, UNESCO, Uzbekistan, Republica Populară Democratică Laos și Gabon);
2. Transformarea sistemelor de educație pe timp de criză: perspective din Ucraina (eveniment organizat de către Ucraina, Polonia, UNESCO și UNICEF);
3. Rolul învățământului superior în transformarea mediului; învățarea pe tot parcursul vieții (eveniment organizat de Universitatea Națiunilor Unite, Spania, Bhutan, UNESCO și Convenția-cadru a Națiunilor Unite asupra schimbărilor climatice);
4. Abilitățile digitale în învățare și predare - perspectiva drepturilor omului (eveniment organizat de Consiliul Europei, Slovenia, Grecia, UNESCO și Centrul UNESCO de cercetare în domeniul inteligenței artificiale);
5. Transformarea educației pentru transformarea vieții: mize, provocări și perspective pentru sistemele de educație francofone (eveniment organizat de Conferința Miniștrilor Educației din Statele Francofoniei - CONFEMEN, Maroc, Biroul Internațional al Educației- UNESCO, Institutul francofoniei pentru educație și formare - IFEF/OIF).
Cu această ocazie, am prezentat Proiectul România Educată și am reafirmat angajamentele naționale privind susținerea demersurilor comunității internaționale de redresare și transformare a educației. Ziua de luni, 19 septembrie, a fost dedicată reuniunii liderilor și susținerii declarațiilor naționale de angajament, prin care șefii de stat și de guvern și-au exprimat viziunea și acțiunile concrete avute în vedere pentru reforma educației.„Transformarea educației presupune atingerea provocărilor globale actuale, aflate în creștere exponențială, cu toate resursele pe care le are educația, pentru a încuraja progresul, pacea și prosperitatea!”, a afirmat Klaus Werner Iohannis, Președintele României. Astfel, România este unul dintre actorii principali care au contribuit la documentul final al Summit-ului - Viziunea Secretarului General al ONU, prezentată cu ocazia Summit-ului din data de 19 septembrie a.c.Mobilizarea, transformarea educației și declarațiile naționale de angajament, prin care șefii de stat și de guvern și-au exprimat viziunea și acțiunile concrete avute în vedere pentru reforma educației, sunt reperele care marchează viitoarele direcții de acțiune, a scris ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, pe profilul personal de Facebook.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- A murit Naomy, cea mai controversată vedetă a anilor 2000
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Prima luptă între un pilot uman și un avion controlat de inteligența artificială: Un "moment de transformare în istoria aerospațială"
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Klaus Iohannis, în Republica Coreea. E prima țară din regiunea Asia-Pacific cu care România a ridicat relațiile la nivel de Parteneriat Strategic, semnat în 2008