Suma pe care o câștigă un influencer pentru o postare pe Instagram
Data publicării:
Autor: Doinița Manic
WhatsApp
Foto: Pixabay
Foto: Pixabay
Află în articol cât câștigă un influencer pentru o postare pe Instagram.

Meseria de influencer este la mare căutare la noi în țară și pare că nu în zadar. Asta pentru că influencerii se aleg lunar cu sume frumușele din activitatea lor. Tot mai multe firme sunt interesate să își promoveze produsele prin intermediul lor, așa că această meserie devine din ce în ce mai bănoasă, potrivit Pro TV.

Estimările arată că în acest an firmele vor investi 100 de milioane de euro în campanii online, iar asta ar fi de cinci ori mai mult decât acum patru ani. Și totuși, cât câștigă un influencer pentru o singură postare pe Instagram? Ei bine, sumele pot ajunge la mii de euro.

Vlad Jucan, un tânăr în vârstă de 21 de ani, cunoscut ca Jucky pe rețelele sociale, are acum 300 de mii de urmăritori pe Instagram și TikTok, după ce a început să posteze online acum trei ani. Pe atunci era doar un hobby, acum însă spune că a ajuns să se întrețină doar din activitatea sa online, colaborând cu diverse firme.

„Sunt mult mai multe uși deschise momentan față de acum trei ani, când am început eu. Cifrele fluctuează. Pot să ajungă de la câteva sute de euro până la câteva mii de euro. (...)Cele mai multe branduri cu care colaborez sunt atât pe partea de haine, cât și pe partea de skincare, de îngrijire a tenului”, a spus Vlad Jucan, infuencer.

Monica combină munca de traducător, de influencer, dar și de mamă

La fel e și cazul Monicăi Meșter, o mamă în vârstă de 38 de ani. Femeia a început să posteze pe Instagram acum nouă ani, dar banii au început să curgă abia acum doi ani, iar contractele sunt tot mai multe. Acum aceasta combină munca de traducător, de influencer, dar și de mamă.

„Am implicat-o și pe ea (pe fiica ei n.r.) . Avem colaborări pentru rochițe, pentru jucării, îi place, cred că o să devină și mai ceva decât mine. Odată ce faci reclamă la un produs, concurența te ia în vizor și la un moment dat îți propune o campanie. Cred că sunt de 2-3-4 ori mai multe acum. Nu sunt genul care să promoveze orice. Le selectez”, a spus Monica Meșter pentru sursa citată.

Viitorul influencerilor pare și mai roz de atât. Sumele au crescut deja de cinci ori din anul 2020, atunci când piața era estimată la aproximativ 20 de milioane de euro. Potrivit sursei citate, se estimează că în 2024 influencerii vor primi în jur de 100 de milioane de euro pentru a promova diverse produse și servicii. Totuși, nu doar sumele investite în acest domeniu au crescut, ci și numărul influencerilor. Acesta este de aproape cinci ori mai mare față de acum câțiva ani. În plus, mai există și așa numiții micro și nano-influenceri, adică oamenii din online care au urmăritori mai puțini, dar care atrag clienți pentru că au urmăritori loiali.

În iunie 2024 existau aproximativ 48.000 de influenceri români activi. Fiecare dintre ei avea cel puțin o campanie plătită pe lună. Cel mai adesea, în acest fel de marketing investesc firmele de frumusețe, machiaj, modă și tehnologie, dar pe viitor este posibil ca și alte domenii să fie tot mai trase de acest timp de promovare, în contextul în care oamenii au devenit dependenți de online.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel