Sub 10% din proiectele online româneşti atrag o finanţare
Cam 6% dintre antreprenorii online au convins până acum un investitor de tip "business angel" şi 2% un fond de investiţii să le finanţeze proiectul, potrivit unui sondaj realizat recent în rândul a 120 de proprietari de afaceri online.
Jumătate dintre tinerii în cauză au investit din surse proprii în proiectul pe care îl derulează, o parte s-au imprumutat de la prieteni sau familie si cativa au recurs la imprumuturi bancare pentru a acoperi investitia initiala, potrivit Web Start-Up Survey care, deşi nu este reprezentativ la nivel naţional, oferă o posibilă imagine asupra internetului din România.
"Lipseste in continuare un Silicon Valley romanesc", spune Dan Lupu, directorul de investitii strategice al Intel Capital pentru zona Europei Centrale si de Est, despre industria online din Romania. Nu de o aglomerare de antreprenori intr-un singur loc este insa vorba, ci mai degraba de un soi de infrastructura a internetului, din care sa faca parte deopotriva antreprenorii si investitorii si de unde sa fie pornite start-up-uri pe banda rulanta, exact cum se intampla in Silicon Valley-ul american, care a generat afaceri uriase in domeniu. "Fata de anii trecuti, sunt totusi mai multe oportunitati de investitii pe internet", observa Lupu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News