Studiu. Un sfert dintre angajații români, probleme cu personalul IT
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Alexandru Ichim
WhatsApp
Foto: pixabay.com
Foto: pixabay.com
Un sfert dintre angajații români și 23% din cei la nivel mondial susțin că au avut cel puțin o dată dispute cu personalul IT legate de importanța și frecvența actualizării dispozitivelor de birou, arată un studiu comandat de Kaspersky.

Potrivit unui comunicat al companiei, echipele IT tind să fie de acord cu astfel de cerințe și permit ca două treimi (64%) din personal (76% în România) să nu-și actualizeze anumite programe software sau OS. Acest lucru a fost dezvăluit într-un studiu comandat de Kaspersky pentru a explora atitudinile și obiceiurile angajaților față de actualizări, scrie Mediafax.

Vulnerabilități de securitate

Specialiștii susțin că actualizările nu numai că aduc noi funcționalități și remediază erorile, dar abordează și vulnerabilitățile de securitate. Și, odată ce este lansată o actualizare de securitate, atacatorii știu despre aceste probleme. De aceea, gestionarea patch-urilor este esențială pentru securitatea companiei. Cu toate acestea, unii membri ai personalului sunt reticenți în ceea ce privește actualizarea dispozitivelor de birou, ceea ce înseamnă că există computere, laptopuri și smartphone-uri vulnerabile în rețelele organizațiilor.

„În mod îngrijorător, asemenea dezacorduri aduc rezultatele scontate de angajați. Respondenților care au avut dispute cu departamentul IT despre actualizări li s-au adresat două întrebări - dacă le-a fost permis să renunțe la actualizări (64% au spus că acest lucru a fost posibil – 76% în România) sau dacă li s-a permis să aleagă ce să actualizeze (aceiași 64% au ales această opțiune – 74% în România). Angajații pot solicita să procedeze astfel pentru că se tem că timpul petrecut cu actualizările le poate afecta productivitatea”, se arată în comunicat.

Distrași la locul de muncă

Potrivit studiului, mai mult de jumătate dintre respondenți sunt distrași de la muncă din cauza actualizărilor: 43% iau o pauză de la ceea ce făceau (49% în România) și 8% doar așteaptă cu răbdare la biroul lor (4% în România).

Dificultățile nu se termină în etapa de instalare, întrucât 36% dintre angajați (39% în România) sunt de acord că învățarea de noi versiuni de software este o pierdere de timp care ar putea fi alocat realizării sarcinilor de la job.

Mai puțin preocupați 

În general, 44% dintre respondenți au declarat (42% în România) că sunt mai puțin preocupați de actualizarea dispozitivelor de birou decât a celor personale, sugerând că menținerea actualizată a dispozitivelor de birou este o chestiune nesemnificativă.

„Recomandăm angajaților să își actualizeze în mod regulat dispozitivele - nu numai că le vor menține protejate, dar fiecare actualizare durează doar câteva minute. Acest timp scurt de oprire poate fi folosit pentru a reîncărca corpul și mintea fără a afecta procesele de afaceri”, spune Elena Molchanova, Head of Business Development, Kaspersky Security Awareness Trainings.

Sondajul comandat de Kaspersky s-a desfășurat online pe 15.000 de respondenți pentru a explora tendințele în materie de actualizare a dispozitivelor.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel