Data publicării:

Studiu îngrijorător în Marea Britanie. Trei din cinci şoferi nu ştiu nicio piesă a maşinii

Autor: Florin Răvdan | Categorie: Stiri
WhatsApp
Sursa: Pixabay
Sursa: Pixabay

Trei din cinci şoferi nu reuşesc să recunoască nicio piesă de sub capota maşinii, arată un studiu realizat în Marea Britanie. 

Potrivit unui studiu desfășurat în Marea Britanie, aproape 60% dintre șoferii intervievați nu pot recunoaște nici măcar o componentă de sub capota mașinii. Pe cât de șocant pare, procentul bărbaților care habar nu au să deosebească bateria de filtrul de aer ajunge la 56%. Nu este o diferență foarte mare față de femei, care au astfel de probleme într-un procentaj de 62%, scrie promotor.ro.

VEZI Cât de curate sunt cu adevărat mașinile electrice. Studiul care spulberă toate miturile

17 % nu ştiu care este bateria 

Pe cât de banal pare, să știi care este bateria prezintă anumite avantaje, mai ales când mașina nu pornește. Ei bine, 17% dintre cei chestionați (18% din femei și 16% din bărbați) nu au știut să indice bateria sub capota mașinii. Carcasa filtrului de aer este o enigmă pentru 15% din șoferi, în timp ce joja de ulei nu a fost atinsă vreodată de 14%.

Dacă vi se par că acestea sunt noțiuni prea tehnice pentru cei mai mulți, mai trebuie să vă spunem că 12% dintre șoferii chestionați nu știu unde se pune lichidul de parbriz, în timp ce 12% nu știu care este lichidul de răcire. Ne imaginăm câteva situații interesante care pot apărea în urma acestei confuzii.

Martorii de bord, complet necunoscuţi

Studiul mai arată care este nivelul cunoștințelor tehnice în funcție de vârsta participanților – bateria este o nebuloasă în special pentru șoferii foarte tineri, spre exemplu. În schimb, în cazul filtrului de aer, lichidului de parbriz și fluidul de răcire, procentul ignoranților este extrem de ridicat (peste o treime) în rândul celor aflați la vârsta a doua (45-54 de ani).

Nu doar componentele mașinii sunt o nebuloasă pentru șoferii britanici, ci și martorii de bord care semnalizează potențiale defecțiuni sau chiar funcționarea normală a unor componente. Peste 50% dintre cei intervievați nu au putut identifica martori de bord banali. Printre cele mai mari necunoscute se găsesc martorii care indică necesitatea de a apăsa pedala de frână la pornire, funcționarea bujiilor incandescente sau avertizorul bateriei.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel