La alegerile prezidențiale din 2014 din România, Facebook a fost unul dintre catalizatorii activării la vot a românilor din Diaspora. Spațiul public a devenit, prin intermediul Facebook, un spațiu emoțional.
Modul în care a au comunicat românii de afară cei din țară, între cele două tururi de scrutin, a demonstrat că rețeaua de socializare a reușit să transforme mediul emoțional în comunități de indignare s-au propagat în țară.
Totuși, această mobilizare la vot nu a fost generată doar de Facebook, ci și cu ajutorul televiziunii și a telefoniei mobile.
Potrivit unui studiu făcut de IRES (Românii și Facebook - percepții și obiceiuri de utilizare"), citat de revista Sinteza, 67% din participanți au declarat că au o părere foarte bună despre Facebook. Mai mult de 4 din 10 români din mediul urban, cu vârsta de peste 15 ani, au cont pe rețeaua de socializare, 39% având contul de mai bine de 5 ani.
Respondenții cu cea mai mare vechime pe Facebook sunt bărbații cu vârste cuprinse între 18 și 35 de ani, cei cu studii superioare și care locuiesc în Transilvania și Banat.
Cât timp petrecem pe Facebook
30% dintre români intră pe Facebook de două până la cinci ori pe zi, 28% intră de mai puțin de două ori pe zi, 16% de câteva ori pe săptămână, iar câte 5% o dată pe săptămână sau mai rar. 9% dintre intervievați intră pe Facebook de peste 10 ori pe zi, iar 6% de câte 6 până la 10 ori pe zi. Cei care accesează Facebook-ul de peste 10 ori pe zi sunt elevii cu studii elementare, din sudul țării.
În medie, pe parcurusl întregii zile:
- 37% petrec sub 30 de minute pe Facebook
- 31% petrec între 31 de minute și o oră
- 22% petrec între 1 și 3 ore
- 10% petrec între 3 și 7 oare
Cel mai puțin timp este petrecut pa Facebook de respondenții maturi cu vârsta cuprinse între 36 și 50 de ani, cei cu studii superioare și cei care locuiesc în sudul țării.
- 4 din 10 petrec între 6 și 15 minute la o singură accesare
- 18% petrec sub 5 minute
- 17% între 16 și 30 de minute
- 13% între 3 minute și oră
- 6% între 1 și 2 ore
- 4% între 2 și 3 ore sau mai mult
Cu ce scop accesează românii Facebook
Românii intră pe Facebook din curiozitate, din plictiseală și din nevoia de "împărtășire" cu ceilalți.
- 75% dintre respondenți sunt curioși la ceea ce se întâmplă în lume - este cazul bărbaților, al vârstnicilor, al celor cu studii elementare și al respondenților din Moldova
- 71% intră din plictiseală - este cazul femeilor, adolsecenților, a celor cu studii elementare și a celor din regiunea Moldova
- 68% dintre cei chestionați vor să împărtășească ceva cu ceilalți - este cazul femeilor, vârstinicii, cei cu studii medii și care locuiesc în Transilvania și Banat
- 64% dintre intervievați sunt curioși ce fac ceilalți, este cazul femeilor, vârstinicii, cei cu studii elementare și care locuiesc în Transilvania și Banat
- 39% dintre respondenți au nevoie de un sfat - în rândul acestora aflându-se cu precădere femeile, adolescenții, cu studii elementare și cei care provin din Moldova.
- 3% spun că accesează Facebook atunci când vor să comunice cu cineva
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- De ce militarii și oamenii cu handicap nu au primit „pensia” înainte de Paște 2024. Unde s-a produs confuzia
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Motivul pentru care o tânără a refuzat să mai plătească la casele self-pay din supermarket / video
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva