Structura internă a planete Marte, determinată de oamenii de știință
Data actualizării:
Autor: Andreea Ditcov
Pexels / Structura internă a planete Marte, determinată de oamenii de știință
Oamenii de știință au reușit să determine structura internă a planetei Marte, prin datele primite de la o navetă aflată acolo.

Oamenii de știință spun că au câteva probe care ar putea descrie structura internă a planetei Marte. Probele sub forma informațiilor numerice vin de pe naveta InSight, care a înregistrat mai multe cutremure pe planeta roșie, încă din 2019, scrie BBC

Misiunea condusă de NASA a scos la iveală faptul că grosimea crustei terestre a planetei Marte este între 24 și 72 de kilometri, fiind chiar mai subțire decât se așteptau. Ceea ce oamenii de știința aveau ca obiectiv era determinarea dimensiunii miezului planetei, acest lucru fiind determinat de datele adunate și rezultând că are o rază de 1.830 de kilometri, mai mult decât la ultima estimare.

Este pentru prima dată când știința a reușit să determine interiorul unei planete în afară de cel al Terrei. Astfel de măsurători s-au mai făcut pe Lună, dar nu se compară cu dimensiunile planetei Marte, care are o rază de 3.390 de kilometri.

Având aceste informații le permite oamenilor de știință să înțeleagă mai bine formarea și evoluția a diferitelor corpuri planetare, în special a celor din sistemul nostru solar.

Vezi și: ASCULTĂ AICI sunetul de pe MARTE, înregistrat de roverul Zhurong al Chinei

Surse de metan pe Marte

Un grup de oameni de știință ar fi descoperit locul în care se află o sursă misterioasă de metan pe Marte, un gaz produs de cele mai multe ori de microbi, iar roverul Curiosity al NASA ar putea fi situat chiar deasupra sursei.

Roverul Curiosity a detectat metan de șase ori de la amartizarea în Craterul Gale în 2012, însă cercetătorii nu au reușit să descopere o sursă până acum. Cu ajutorul unei noi analize, oamenii de știință ar fi reușit, în sfârșit, să localizeze originea gazului.

Pentru a calcula sursa necunoscută de metan, cercetătorii de la Institutul de Tehnologie din California au desfășurat simulări cu particule de metan. Luând în considerare viteza și direcția vântului la momentul detectării gazului, echipa a reușit să afle locul posibil din care a fost emis.

Vezi și: Roverul Curiosity a găsit sursa emisiilor de metan de pe Marte. Ar putea fi cheia descoperirii vieții