STRATEGIE CNAIR. Expresia ”ne-a luat iarna pe nepregătite”, ANULATĂ
Codurile de polei și ninsoare se pare că au testat puterile lucrătorilor de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Cantitățile de sare și antiderapant folosite le-au depășit cu mult pe cele folosite pe parcursul întregii ierni trecute.
Zăpada și poleiul din ultimele zile au pus în gardă autoritățile, despre care, anul acesta, nu s-a mai putut spune că au fost luate prin surprindere. Pentru a ajunge la acțiuni mai eficiente și mai rapide pe carosabil, CNAIR a pus în aplicare un nou plan care, până acum, se pare că a funcționat. Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al instituției, a declarat, pentru DC News, că strategia a fost concepută încă de anul trecut și include noutăți atât în privința contractelor cu furnizorii de materiale cât și în cea a organizării personalului care acționează în teren.
Citește și: Ziua lui Ceaușescu, "marcată" de Klaus Iohannis
"Toate aceste acțiuni premergătoare ne-au ajutat să fim siguri"
"Este o situație dificilă. Putem spune că suntem la capacitate 95% în momentul acesta cu tot ce înseamnă activitate specifică de deszăpezire și menținerea deschisă a drumurilor pe timp de iarnă. De ce nu ne-a mai luat iarna prin surprindere? Pentru că de doi ani încoace tratăm foarte serios tot ce înseamnă activitățile pregătitoare deszăpezirii. Din lunile de vară încheiem contractele pentru Salarom pentru a ne furniza cantitățile de sare necesare și atât pentru iarna 2017-2018 cât și pentru iarna 2018-2019 am semnat contracte de sare pentru cel puțin 300.000 de tone de sare și în plus am semnat acte adiționale ca aceste contracte de sare să poată fi oricând suplimentate în timp util. Am achiziționat din timp clorură de calciu, material ecologic. În anul 2017 am semnat 57 de acorduri cadru cu toți furnizorii de utilaje pentru perioada de iarnă și astfel, pe o perioadă de patru ani ne-am asigurat necesarul de utilaje de la terți și în fiecare an, înainte de a începe perioada de iarnă, semnăm contractele subsecvente și ne asigurăm în același timp că acei furnizori chiar au utilaje. În momentul în care utilajele urmeză să intre în baze le verificăm temeinic. Toate aceste acțiuni premergătoare ne-au ajutat să fim siguri atât în privința cantității de antiderapant, cât și utilajele pe care le folosim. De asemenea am achiziționat anul trecut 127 de autobasculante cu lamă și răspânditor, deci avem și utilajele proprii pe care le putem folosi în cazul în care utilajele închiriate nu ar face față", a declarat Alin Șerbănescu.
"Îi chemai, drumurile erau închise și nu ajungeau"
În privința operatorilor de utilaje, sistemul de chemare de acasă în caz de urgență a fost înlocuit. "În momentul în care se anunță coduri, operatorii de utilaje vin în districte, deci nu sunt chemați de acasă pe ultima sută de metri. Ei sunt cazați, au la dispoziție paturi, au săli speciale unde pot lua și masa, unde se pot uita și la televizor dacă au timp. Iar în momentul în care acțiunea de deszăpezire pornește, ei ies din district, se urcă pe utilaje și intră pe traseu. Am scurtat astfel la zero timpii de reacție. Ani de zile, ei stăteau acasă, îi chemai, drumurile erau închise și nu ajungeau și erau probleme cu intervenția în timp util", a mai spus purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Citește și: SCANDAL URIAȘ la convenția PLUS! Microfon tăiat: "Supunem la vot dacă rămâneți pe scenă în acest moment"
"Nu există niciun fel de înțelegere"
"S-a depășit cu mult cantitatea de antiderapant utilizată anul trecut. În iarna 2017-2018 am consumat toată iarna 450.000 de tone de sare, iar acum, până în momentul actual, am depăști 450.000 de tone și ne apropiem de 500.000. La fel este și cu clorura și cu materialul ecologic. Iarna asta a fost așa cum era altădată. Nu aș putea spune că ne-a depășit așteptările, dar iarna asta ne-a pus forțele la încercare mult mai mult decât alte ierni, mai ales în privința ritmului și a cantităților de material antiderapant folosite. În ultima săptămână am avut trei fronturi ciclonice care s-au succedat. La ora actuală, oamenii care acționează de o săptămână nu au închis un ochi zile întregi. Sunt servanți pe utilaje care ies de pe utilaj, intră la somn și se urcă iar pe utilaj, deci merg în curs continuu. În acest moment nu există niciun fel de înțelegere pentru cei care nu vor să intervină", a explicat Alin Șerbănescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News