Stellantis va exporta în Europa Occidentală vehicule comerciale uşoare produse în Rusia
Stellantis, care produce şi vinde în Rusia brandurile Peugeot, Citroen, Opel, Jeep şi Fiat, va exporta de luna viitoare vehiculele comerciale uşoare produse local spre pieţele din Europa Occidentală, a anunţat al patrulea producător auto mondial, transmite Reuters.
Stellantis deţine o participaţie de 70% într-o fabrică auto din oraşul rusesc Kaluga, restul de 30% fiind deţinut de grupul nipon Mitsubishi. Cota Stellantis pe piaţa auto rusă este de doar 1%. Stellantis a informat că intenţionează să demareze exporturile de vehicule comerciale uşoare Peugeot Expert, Opel Vivaro şi Citroen Jumpy spre pieţele din Europa Occidentală în februarie, după ce producţia de maşini Peugeot, Citroen şi Opel la uzina din Kaluga s-a dublat în 2021.
Stellantis, care intenţionează să înceapă producerea vehiculelor comerciale uşoare Fiat Scudo în Rusia până la finalul anului, pentru a le vinde peste hotare, vrea să transforme unitatea din Kaluga într-un hub de export care va furniza motoare şi maşini Europei, Americii Latine şi Africii de Nord.
Vehiculele comerciale produse în Rusia se vor adăuga celor de la fabricile Stelllantis din Marea Britanie şi Franţa, pe fondul majorării cererii pe plan global. Anul acesta, creşterea vânzărilor de maşini noi în Rusia ar urma să încetinească la 3,3%, de la un avans de 4,3% în 2021, din cauza deficitului global de semiconductori, a problemelor logistice şi a costurilor mai ridicate. Piaţa rusă este dominată de AvtoVaz, producătorul auto deţinut de Renault.
Vânzările totale în Rusia au crescut cu 65% anul trecut
Stellantis a anunţat că vânzările sale totale în Rusia au crescut cu 65% anul trecut. Recent, Stellantis a anunţat că va investi peste 30 de miliarde de euro până în 2025 pentru electrificarea întregii sale game de vehicule.
Stellantis a precizat că această strategie va fi sprijinită de cinci fabrici de baterii pentru vehiculele electrice amplasate în Europa şi America de Nord, în ideea de a putea concura cu Tesla, liderul de pe piaţa vehiculele electrice, şi alţi mari producători auto mondiali.
Stellantis a informat că obiectivul său este ca peste 70% din vânzările sale în Europa şi peste 40% din vânzările în America de Nord să fie vehicule cu emisii reduse, fie pe baterii fie hibride, în 2030.
Grupul a adăugat că toate cele 14 mărci din portofoliul său, inclusiv Peugeot, Jeep, Ram, Fiat şi Opel, vor fi vehicule complet electrificate. Stellantis a fost înfiinţat anul trecut în urma unei fuziuni de 52 miliarde de dolari între compania italo-americană Fiat Chrysler şi grupul francez PSA, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News