Sincronizarea semafoarelor din București. Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei: "Este mult mai eficient să folosești senzori amplasați la nivelul carosabilului"
Stelian Bujduveanu, viceprimarul Capitalei, a vorbit despre eficiența sistemului de sincronizare al semafoarelor din București, dar și despre situația în care se află un număr mare de străzi.
Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a vorbit în cadrul interviurilor DC News și DC News TV despre sistemul de sincronizare al semafoarelor, dar și despre situația multora dintre străzile Bucureștiului, care nu au văzut strat nou de asfalt de ani de zile.
”Știu că, prin 2008, începuse domnul Videanu. Din nefericire, erau ultimele luni de mandat și cred că s-au blocat. Cred că aveați o firmă austriacă la vremea respectivă care fluidizase electronic Calea Victoriei”, a spus Bogdan Chirieac.
”Noi avem un sistem integrat de semaforizare inteligent cu mai multe componente. Este învechit, ca sistem. Astăzi, Administrația Străzilor are un centru de comandă, avem mentenanță pe toate semafoarele și avem un sistem cu camere de filmat, dar cred că vom merge spre varianta cu senzori”, a spus Stelian Bujduveanu, subliniind că este ”mult mai eficient să sincronizezi semafoarele prin senzori amplasați la nivelul carosabilului decât la nivelul camerelor de filmat de pe semafoare, care trebuie să preia și să proceseze toată informația și să o transpună într-un model de trafic”.
Bujduveanu: ”Sunt povești care s-au întâmplat la un moment dat”
”Știu că, la vremea respectivă, senzorii însemnau niște bobine uriașe, băgate sub asfalt, care măsurau în permanență traficul. Bobinele măsurau lungimea cozilor de mașini și, în funcție de asta, trimiteau informațiile. Ce s-a întâmplat, după prima iarnă, la vremea respectivă? A venit Dorel, a răzuit stratul de asfalt, acela de uzură, s-a dus și bobina și s-a stricat cu totul și sistemul”, a continuat Bogdan Chirieac.
În replică, viceprimarul a afirmat că acestea ”sunt povești care s-au întâmplat la un moment dat. Pe Calea Floreasca, de exemplu, când am asfaltat, am montat acești senzori. Nu sunt chiar la stratul de uzură, sunt puțin mai jos. Nu prea poți să nu-i vezi, când îi iei cu cupa. Dacă faci o frezare și o reasfaltare a bulevardulu, nu este un cost foarte mare să îi înlocuiești, astăzi, la tehnologia care există.
Asta este una dintre problemele Bucureștiului, pentru că stratul de uzură al asfaltului nu poate dura mai mult de 5 ani, iar noi avem străzi care nu au văzut asfalt nou niciodată în 30 de ani”, a mai spus viceprimarul Stelian Bujduveanu.
Mai multe în video:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News