Jurnalistul remarcă faptul că politicienii simt nevoia să le arate românilor cât de mult lucrează şi ce mari realizări au şi, din lipsă de investiţii importante pe care să le predea spre a fi folosite de către cetăţeni, se leagă de orice pentru a mai bifa, totuşi, o inaugurare. "Este o disperare de inaugurare. Adică autorităţile sunt disperate să inaugureze câte ceva. De la lansarea lucrărilor la Autostrada de Centură Bucureşti cu artificii, făcută de Orban, până la organizarea unei ceremonii prin care de fapt se efectuează un act birocratic", spune Val Vâlcu.
"În acest caz vorbim despre o ceremonie de predare-primire a arenei din Giuleşti, la finalizarea lucrărilor. Cum legea românească spune că un minister nu poate investi într-un obiectiv care nu-i aparţine, Ministerul Transporturilor a predat către cel al Dezvoltării stadionul pentru a fi demolat şi reconstruit iar acum, când este gata, se face operaţiunea inversă: Ministerul Dezvoltării îi dă înapoi celui al Transporturilor stadionul gata construit. Un moment numai bun pentru a mai tăia o panglică, a mai face o ceremonie şi a mai da declaraţii presei", spune Val Vâlcu.
"Nici nu mai contează că stadionul nu s-a terminat la timp. Iniţial el făcea parte, alături de Stadionul Steaua şi Stadionul Arcul de Triumf, dintr-un lot de arene reconstruite în Capitală în perspectiva EURO 2020, competiţie care nu a mai avut loc în 2020, din cauza pandemiei ci în 2021, dar nici atunci nu a fost gata arena din Giuleşti, ci abia acum. Dar nu ne împiedicăm noi de o întârziere, panglica trebuie tăiată cu o ceremonie aferentă", mai spune Val Vâlcu.
"Sorin Oprescu, atunci când a inaugurat Pasajul Basarab a făcut o ceremonie undeva într-un weekend, dar de luni s-a circulat pe pasaj. Aici e şi pauză competiţională, echipele sunt în vacanţă, iar sub ameninţarea valului 5 al pandemiei nici nu se ştie cu siguranţă dacă la reluarea campionatului se vor putea desfăşura partide cu spectatori pe acest stadion", a mai subliniat jurnalistul.
"Dacă la privaţi blocurile, supermarketurile, mall-urile se construiesc într-un ritm alert, la stat numai licitaţia sau pregătirea proiectului durează câţiva ani. La autostrada Ploieşti - Braşov numai Studiul de Fezabilitate are 30 de luni termen. Vom ajunge să avem ceremonii şi la lansarea licitaţiei, alta la terminarea SF-ului, poate se vor face ceremonii şi la contestaţii, se duce juristul de la minister la cel de-al 125-lea termen şi facem o ceremonie, că totuşi a trecut de termenul cu numărul 100, a mai spus Val Vâlcu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Orașul din România unde nu există ambuteiaje. Titi Aur: De ce se circulă extraordinar, în ciuda faptului că e foarte aglomerat / video
- Aderarea completă a României la Schengen. Comisarul European pentru Afaceri Interne, anunț important. Când ar putea fi eliminate și controalele la frontierele terestre
- Ce sunt tahionii, particulele "suspecte" care au invadat Universul
- "Sunt distrusă psihic". Ilona și Ristei, cădere nervoasă: "Este un fel de Sandu Ciorbă, ȋn chineză!"
- Naty Badea: Nu mai este de trăit în Italia. Mie îmi este foarte teamă chiar și să merg pe stradă
- Proiectul Ministerului de Interne care vizează îmbunătățirea și modernizarea sistemului. Bogdan Despescu, explicații / video
- Avocatul Poporului vrea să le facă dreptate „copiilor pandemiei” care au pierdut doi ani de școală
- USR, proiect de lege privind trimiterea pacienților de la stat la privat. Rafila, reacție
- Previziunea lui Ciuvică privind alegerile pentru Primăria Capitalei: Ia peste 40% / video
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu