Data publicării:
Sondaj. Antreprenorii anticipează scumpiri ale serviciilor
Antreprenorii români consideră că prețurile serviciilor vor suferi schimbări, estimând creşteri cuprinse între 10% şi 30%.
Antreprenorii anticipează noi scumpiri ale produselor şi serviciilor, majoritatea estimând creşteri de preţuri cuprinse între 10% şi 30%, potrivit unui sondaj realizat recent de Consiliul Naţional al IMM-urilor din România.
"Întrebaţi dacă, în contextul actual, anticipează noi scumpiri ale produselor/serviciilor lor, 92,5% din antreprenori au răspuns că =DA=. Dintre antreprenorii care au răspuns cu "Da" la întrebarea anterioară, 77,1% vor creşte între 10-30%, 14,3% vor creşte sub 10% şi 8,6% vor creşte sub 10%", se arată într-un comunicat al CNIPMMR transmis luni Agerpres.
În context, 47,5% au afirmat că au posibilitatea creşterii salariului minim al angajaţilor lor cu 200 lei neimpozitabili, în perioada următoare.
La întrebarea: "Care este motivul pentru care nu veţi creşte salariul angajaţilor dvs. încadraţi cu salariul minim", antreprenorii au răspuns: cheltuieli mari cu combustibilul/energia/gazul - 52,5%, menţinerea competitivităţii în cadrul unor contracte semnate - 45%, creşteri salariale acordate anterior - 27,5%, cheltuieli mari cu materia primă - 15%.
Majoritatea antreprenorilor vor să mențină activitatea
Referitor la obiectivele oamenilor de afaceri pe termen scurt, 70% din antreprenori au menţionat menţinerea activităţii şi a angajaţilor la nivelul actual, 25% au menţionat dezvoltarea activităţii şi creşterea numărului de angajaţi şi restul de 5% vor diminua activitatea firmei.
Pe de altă parte, majoritatea celor intervievaţi (97,5%) nu consideră utilă introducerea obligativităţii înscrierii în Catalogul firmelor şi plăţii unei taxe către o organizaţie privată (100 de euro/an pentru întreprinderi mari, 75 de euro/an pentru întreprinderi mijlocii, 50 de euro/an pentru întreprinderi mici, 20 de euro/an pentru microîntreprinderi, 10 euro/an pentru persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale şi întreprinderi familiale).
De asemenea, 90% dintre aceştia nu văd utilă nici introducerea obligativităţii de a obţine un certificat de competenţe pentru administrarea propriei activităţi- contra cost- în primul an de la înfiinţare din partea unei organizaţii private.
Camerele de comerț au un credit al încrederii scăzut
Oamenii de afaceri au cea mai mică încredere în camerele de comerţ (75% dintre aceştia acordând acestor organizaţii nota 1, pe o scară de la 1 la 5 unde 1 este cea mai mică încredere şi 5 - cea mai mare încredere), ONG-uri (57% dintre aceştia acordând nota 1) şi în sistemul public respectiv Ministerul Antreprenoriatului, Ministerul Finanţelor, ANAF, ONRC (55% au acordat nota 1).
În acelaşi timp, 45% dintre antreprenori au dat nota 5 confederaţiilor patronale.
Sondajul a fost realizat de Consiliul Naţional al IMM-urilor în perioada 10 - 18 mai 2022, cu scopul de a identifica opinia antreprenorilor cu privire la contextul economic actual şi gradul de încredere al IMM-urilor în instituţiile de reprezentare. La sondaj au răspuns 2835 de antreprenori. În ceea ce priveşte forma de organizare, respondenţii au fost 72,5% microîntreprinderi, 17,5% întreprinderi mici şi 10% întreprinderi mijlocii. Referitor la domeniul în care respondenţii îşi desfăşoară activitatea, 72,5% sunt din servicii, 22,5% sunt din producţie şi restul de 5% sunt din domeniul comerţului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News