Șomajul tehnic preventiv- explicație pentru aglomerația din aeroportul Otopeni
A fost haos, aglomerație, cozi îngrozitoare pe Aeroportul Henri Coandă, din Otopeni?
Foarte bine, asta a crescut veniturile companiei care îl administrează. Ca urmare, Compania vă pregătește condiții măcar la același nivel, dacă nu o aglomerație mai mare, în a doua parte a anului. Metoda e foarte simplă: trimite personalul în șomaj tehnic.
O dispoziție emisă de directorul general al Companiei Naționale ”Aeroporturi București” stabilește că toți directorii și șefii de birou vor alcătui liste pentru trecerea angajaților în șomaj tehnic, etapizat, câte 15 zile, în segmente de minimum 5 zile lucrătoare. Această dispoziție este sarcină de serviciu pentru personalul de conducere, menționează documentul, ca urmare trebuie dusă la îndeplinire în termenul stabilit de directorul general. Listele cu angajați se fac în vederea suspendării Contractului colectiv de muncă pe perioada menționată.
Pentru angajați, asta înseamnă venituri mai mici, pentru pasageri aglomerație mai mare și, eventual, un risc mai crescut al unor incidente pe aeroport. Ca să fie acoperită conducerea aeroporturilor, dispoziția prevede ca trecerea în șomaj tehnic a unei părți a personalului să se facă astfel încât să fie respectate prevederile legale privind siguranța și securitatea activităților aeroportuare. Despre confortul călătorilor nu se face nicio mențiune.
Cum justifică directorul general, Cosmin Cătălin Peșteșan, această manevră?
În 2020, Compania Națională Aeroporturi București a avut un venit din exploatare cu 62% mai mic decât în 2019, scrie directorul general în Dispoziția 320 din 18.08.2021. În primul semestru al acestui an, a realizat un venit cu 10 procente mai mic decât cel prognozat, dar, tot directorul Peșteșan anunță că în iulie și august traficul de pasageri a recuperat diferența până la nivelul prognozat. Lucru pe care l-au constatat toți pasagerii care s-au înghesuit pe Otopeni, de altfel.
Însă, pentru că se așteaptă valul 4 al pandemiei, scrie directorul Peșteșan, prognoza de 6,85 de milioane de pasageri nu va fi realizată, deci se impune recuperarea sumelor de la angajați, care trec în șomaj tehnic, cum s-ar spune, preventiv.
Deci, numai vești bune: șomaj tehnic, trafic aeroportuar în scădere, valul 4…În orice variantă, însă, nu scăpăm de aglomerație pe Aeroportul Henri Coandă, București-Otopeni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News