Situație halucinantă: Sumă COLOSALĂ pentru a proteja urșii care NU EXISTĂ. Ministru: Vorbiți cu domnii de la ONG-uri
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Roxana Neagu
WhatsApp
România se confruntă cu o problemă hilară. O autostradă ne costă în plus cu 180 de milioane de euro pentru a proteja urșii dintr-o zonă în care ei nu trăiesc. Cum este posibil așa ceva ne spune ministrul Transporturilor, care explică și care este riscul la care se expune România. 

”Un cost suplimentar l-am suporta dacă am reuși să grăbim lucrurile. Problema e că ne costă ca timp. Când avem un sit protejat, o arie protejată, automat și obținerea acordului de mediu crește exponențial.” a spus ministrul Transporturilor. 

Ce știu domnii de la ONG-uri

Răzvan Cuc ne-a trimis să vorbim cu ”domnii de la ONG-uri” privind mutarea ariilor protejate. El a precizat că în 2014, s-au stabilit care sunt siturile protejate și ”ne-am trezit cu situri exact pe tronsoanele de autostrăzi, fără să fie consultată compania”. 

Viaducte pentru urși de 180 de milioane de euro... 

Ministrul Transporturilor a dat exemplul Lugoj-Deja. ”Secțiunile A, B, C le-am deschis în luna martie, mai avem secțiunea D și E. Secțiunea D va fi finalizată undeva la sfârșitul lunii august anul acesta, secțiunea E este cea în care, prin acord de mediu în 2016, a trebuit să revizuim acordul de mediu și să ținem cont că este o zonă tranzitată de mamifere mari- urși, lupi- și să construim niște viaducte speciale prin care să asigurăm tranzitarea acestor mamifere, care costă undeva la 180 de milioane de euro.”

... cât o linie de metrou

Jurnalistul Val Vîlcu crede că deja vorbim despre o problemă ”de siguranță națională” pentru că 180 de milioane de euro ar costa o nouă linie de metrou în București: ”Adică ar costa cât să mai faci o linie de metrou în București, doar ca să treacă niște urși. Deci două milioane de oameni din București nu pot să treacă în condiții umane, inhalează gaze de eșapament și nu avem 180 de milioane de euro pentru bucureșteni, dar avem pentru niște urși care nu pot fi mutați în Harghita, unde e loc să pună de 20 de ori mai multe familii de urși, trebuie să-i țină pe traseul autostrăzii cu 180 de milioane de euro? Bun așa!”.

Ce riscă România din cauza ”urșilor de lux”

”Acesta este lucrul impus de către mediu. Sunt două variante: fie îl scoatem din contract și-l licităm separat ca să poate fi finalizat ultimul tronson din lotul II, fie mergem mai departe pe vechiul proiect, dar aici este o discuție pe care încă o port cu cei de la Comisia Europeană, să văd care sunt repercursiunile”, a spus ministrul Răzvan Cuc. 

El a mai precizat ironic că este ”un urs de lux”, subliniind că a vorbit cu Sorin Grindeanu: ”El este din zonă, el nu știe ca în zona aia să fie urși”. 

”De ce nu s-a anunțat că dăm 180 de milioane de euro pentru niște urși care nu există? Eu puteam să ies în Piața Victoriei!” a mai precizat Val Vîlcu. 

”Dacă mergem mai departe, riscăm să pierdem finanțarea de la UE” a mai spus ministrul. 

Vezi de la minutul 36

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel