Sistemul de intervenţie la accidente în România, apreciat de vecinii bulgari. "În anii '90, o Dacie era trasă de un tractor în curtea unui service pentru descarcerare"
România este în continuare codaşa Europei în ceea ce priveşte siguranţa pe şosele, urmată îndeaproape de Bulgaria. Însă există o diferenţă majoră între România şi Bulgaria: capacitatea de intervenţie în cazul accidentelor rutiere.
Chiar dacă România are mai multe accidente rutiere decât Bulgaria, experţii din ţara vecină spun că şi-ar dori să aibă capacitatea de intervenţie pe care o are ţara noastră în astfel de situaţii.
"Din păcate, noi şi bulgarii suntem în coada clasamentului la sânge pe şosea. La ei se fac lucruri, dar mai au dezavantaj faţă de noi. Au fost din partea Bulgariei nişte specialişti la un forum de siguranţă rutieră în România şi se plângeau că sunt departe, foarte departe, cu sistemul de intervenţie- Ei şi-ar dori să aibă sistemul nostru de intervenţie. Ei apreciau foarte mult ce se întâmplă la noi şi spuneau că sunt foarte departe de asta. Pe noi ne ajută foarte mult intervenţia rapidă, cu maşini, medici, elicoptere, etc. Sistemul ăsta contribuie la diminuarea numărului de morţi, răniţi grav, etc. Se intervine cu specialişti şi utilaje de specialitate.
Eu am trăit nişte momente de groază la începutul anilor 90. Veneam de la raliu de la Baia Mare şi undeva lângă Dej, o Dacie 1300 era trasă de un tractor în curtea IAS-ului ca să tragă unii cu nişte răngi de fiarele alea, ca să îi scoată pe doi cetăţeni striviţi în maşină. Ca în filmele de groază, mai rău nu se putea. Maşina era târâtă efectiv pe şosea.
Acum nu se pune problema de aşa ceva. Sistemul de intervenţie este super dotat. Plus că în timp ce unii descarcerează, alţii intervin cu asistenţa medicală. Aceste dotări nu fac altceva decât să diminueze practic suferinţa şi numărul de morţi. Bulgarii nu au aşa ceva.
Dacă facem o analiză profundă, faptul că nu au un sistem de intervenţie atât de bine pus la punct arată, totuşi, că sunt mai cuminţi decât noi şi nu produc atât de multe accidente.
Dar cert este că nici la ei, nici la noi, nu se ia problema cu adevărat în serios. Dar aş spune, totuşi, că ei sunt mai atenţi la acest aspect", a declarat Titi Aur la DC Conducem.
Numărul accidentelor rutiere care au avut loc în Bulgaria în 2023 a fost 32.440, cu aproape 3% mai multe decât în 2022, iar numărul victimelor a crescut cu 8,1%. Numărul deceselor a fost de 525, dintre care 37 de străini. Nu mai puţin de 6 607 accidente, adică 26% din total, au rezultat din conducerea cu viteză mai mare sau mai mică decât cea permisă de condiţii şi din excesul de viteză.
Cifrele provin dintr-o nouă publicaţie electronică intitulată "Accidente rutiere în Republica Bulgaria 2023" - un proiect comun al Institutului Naţional de Statistică (INS) şi al Ministerului de Interne, a declarat luni INS într-o postare pe Facebook.
O defalcare pe luni arată că luna august a fost cea mai mortală pentru utilizatorii drumurilor. Decesele în accidente rutiere în august 2023 au fost 61, aproape dublu faţă de cele 32 înregistrate în aprilie. În cadrul unei zile, cel mai mare număr de accidente soldate cu decese are loc între orele 16:00 şi 18:00.
O defalcare în funcţie de ziua săptămânii arată că vineri au loc cele mai multe accidente rutiere cu victime: 15,6% din total. Cele mai multe decese au loc sâmbăta, 17,1%, şi cele mai puţine marţea, 12,4%, scrie Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News