Data publicării:

Servicii de mentenanță pentru metroul din București pentru încă un an

Autor: Alexandru Ichim | Categorie: Stiri
WhatsApp
Foto ilustrativ
Foto ilustrativ

Compania Metrorex SA va beneficia pentru încă un an de zile de servicii de mentenanță. 

Compania Metrorex SA a încheiat cu firma Alstom Transport SA contractul pentru prestarea de "Servicii de mentenanţă pentru ramele electrice de metrou şi vehicule feroviare specifice infrastructurii de metrou pentru perioada de 1 an", astfel că sunt asigurate serviciile specializate pentru material rulant metrou şi pentru furnizarea unui serviciu de transport călători începând cu data de 1 ianuarie 2020, informează marţi Ministerul Transporturilor, scrie Agerpres. 

Metrorex a semnat acest contract în urma asigurării sumelor necesare prin rectificarea bugetară aprobată de către Guvernul României în data de 24 decembrie 2019, precizează Ministerul Transporturilor.

Costuri de peste 190.000 de milioane de lei

Preţul total estimat al contractului, pe baza costurilor unitare şi a kilometrilor estimaţi pentru perioada anului 2020 este de 191,758 milioane de lei, menţionează sursa.

Din fondurile primite în urma rectificării bugetare, Metrorex SA a achitat restanţa către Alstom Transport S.A în valoare de circa 147,309 milioane mii lei, diferenţele urmând a fi utilizate pentru acoperirea altor obligaţii de plată restante, inclusiv suma de 63,148 milioane lei, reprezentând restanţa către Asocierea Astaldi SpA - FCC Construccion SA, Delta ACM 93, AB Construct, conform Hotărârii civile nr. 4577/2017, se precizează în comunicatul Ministerului Transporturilor.

Consecințe în lipsa unui contract

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a confirmat că lipsa încheierii unui contract privind mentenanţa ramelor de metrou putea avea ca efect întreruperea circulaţiei metroului.

"Astăzi, când vorbim, încă două dintre problemele nerezolvate lăsate de guvernarea PSD-istă am reuşit să le deblocăm. Prin implicarea decisivă a Guvernului României avem continuitate în ceea ce priveşte asigurarea mentenanţei la metroul bucureştean. Astfel problema datoriei pe care Metrorex o avea faţă de Alstom a fost rezolvată. Inconştienţa şi lipsa de asumare a responsabilităţii puteau duce la afectarea funcţionării normale a întregii reţele a metroului, fapt ce nu s-a petrecut în cei 40 de ani de existenţă. Puteţi doar să vă imaginaţi ce se putea întâmpla: toţi călătorii care circulă zilnic cu metroul erau obligaţi să utilizeze transportul public de suprafaţă sau propriile autovehicule", a comentat Lucian Bode.

Bani investiți în infrastructură

Ministrul Transporturilor a mai susţinut că banii contribuabililor trebuie să se regăsească în investiţii în infrastructură.

"Astfel, după ce că traficul în Bucureşti este destul de aglomerat, puteam ajunge ca începutul lui 2020 să ne găsească cu o Capitală blocată. Aceste episoade de incompetenţă şi lipsă de asumare nu se vor repeta, deoarece nu tolerez sub nicio formă astfel de comportamente la nivelul Ministerului sau al companiilor din subordine. Banii românilor nu îi irosim pentru a plăti incompetenţa vreunui şef vremelnic, aceste fonduri trebuie să se regăsească în investiţii, în dezvoltarea infrastructurii României", a adăugat Lucian Bode.

Riscuri majore

Pe 18 decembrie, directorul general Alstom Transport România, Gabriel Stanciu, declara că riscul ca metroul să nu mai circule după Revelion este unul major, deoarece contractul de mentenanţă expiră la 31 decembrie. El sublinia că se poartă discuţii cu conducerea Metrorex pentru a găsi soluţiile aplicabile, singurul lucru blocant, din punctul său de vedere, fiind plata restanţelor care datează de un an şi se ridică la 150 de milioane de lei.

"Prima noastră preocupare este ca serviciul public să nu fie afectat, motiv pentru care ne-am manifestat toată disponibilitatea pentru a găsi împreună cu Metrorex orice soluţie care să permită continuarea fără perturbări a traficului de metrou din Bucureşti. În acest sens, suntem în discuţii cu Metrorex pentru a identifica soluţii şi eu sper din toată inima că le vom şi găsi. Problema în discuţie este plata restanţelor, care ajung pe la vreo 150 de milioane de lei la ora la care vorbim. S-au strâns datorii pe un an de zile din servicii de mentenanţă", preciza Stanciu.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
pixel