„Este un proiect nefericit inițiat de un deputat PNL, domnul Florin Roman, dar apoi susținut de o coaliție largă de partide, toate partidele în afară de USR. PNL, PMP, UDMR, PSD și ALDE susțin acest proiect, o concordie națională.
E un proiect care vine să facă aproape imposibilă folosirea aparatelor de măsurat viteza. Toate aparatele vor trebui presemnalizate cu un panou, montat între 500 și 1000 de metri înainte de locul unde e mașina de poliție cu radar, altfel nu poate face măsurătoarea. Se aplică pe orice stradă, bulevard, drum național, drum județean. Acel panou temporar se montează de administratorul drumului, de CNAIR, Primărie sau Consiliul Județean. De asemenea nu vor mai putea fi folosite mașini neinscripționate, pistolul radar cu laser, o metodă extrem de eficientă, nu va mai putea fi folosit la mai mult de 10 metri față de mașina de poliție, o decizie de neînțeles”, spune Cătălin Drulă la DC NEWS care a reamintit că în România, doar în 9 luni ale anului trecut, au existat peste 6.000 de accidente grave și 1.200 de decese dintre care aproximativ un sfert din cauza nerespectării vitezei.
Poziția schimbătoare a Poliției Rutiere și MAI
„Eu recunosc că există o problemă cu comportamentul polițiștilor care de foarte multe ori nu e orientat către a-i prinde pe oamenii care circulă periculos și îi pun pe ceilalți în pericol ci stau la amenzi, la normă”, a mai adăugat deputatul USR care a propus ca MAI să facă cursuri polițiștilor și să le ofere ghiduri pentru a putea să elimine problema și să stopeze doar șoferii vitezomani.
Mai mult, Cătălin Drulă a precizat că unul din argumentele pro ale acestui proiect a fost că semnalizarea radarelor va scădea numărul de accidente, un argument ”lipsit de logică”. Deputatul USR și-a manifestat totodată dezamăgirea față de Poliția Rutieră și MAI.
Poliția Rutieră și MAI au spus în mod formal că nu susțin proiectul. Acest proiect a căzut în Comisia de transporturi într-o primă fază, apoi s-a făcut această mare coaliție politică, a revenit într-o formă mult mai rea, dar Poliția a tăcut din gură. (...) E o atitudine de lașitate a celor care ar trebui să aibă un respect față de meseria și uniforma lor”, a concluzionat Cătălin Drulă care a subliniat din nou că nu este în regulă ca Poliția să folosească radarele pentru a ”vâna oameni care nu reprezintă un mare pericol” la volan, dar trebuie lucrat la acest aspect nu la ”desființarea radarelor”.
Iată răspunsul complet:
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Cine a furat România. Cea mai mare propagandă a fost scoasă la iveală
- BANCUL ZILEI: De ziua soacrei
- Funeriu: E o greșeală fundamentală să părăsești România sau Republica Moldova pentru a te muta mai la Vest
- Avea mici afaceri de 20 de ani în România, dar a plecat în UK, cu toată familia. ”În HoReCa, erau cele mai mari și mai grele controale. Veneau la două săptămâni și nu plecau fără... ”
- Pască fără aluat. Rețeta lui Liviu Dragnea pentru Paște 2024 / video
- Condiment folosit de Paște plin de pesticide
- Când se termină coșmarul de pe Prelungirea Ghencea. Nicușor Dan spune de ce lucrările durează foarte mult. ”Tot timpul așteptăm unii după alții”
- Ursul a dat iama în gospodăria lui Adrian Năstase. Prima reacție a fostului premier / foto în articol
- Nicușor Dan: De ce nu e apă caldă în București / video
- De ce criptomonedele sunt „un mare nu”. Mitroi (analist de investiții): E eminamente speculativ. Creșterea vine doar din achiziția altcuiva