Directorul Volkswagen, Herbert Diess, va demisiona. Cine este înlocuitorul său
Data actualizării:
Data publicării:
Autor: Andrei Itu
WhatsApp
Greenpeace Germania dă în judecată Volkswagen pentru că alimentează criza climatică  /  Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay
Greenpeace Germania dă în judecată Volkswagen pentru că alimentează criza climatică / Foto cu caracter ilustrativ: Pixabay
Herbert Diess va demisiona la 1 septembrie din funcţia de director general al Volkswagen AG, a anunţat vineri grupul german, o schimbare importantă la conducerea uneia dintre cele mai proeminente companii globale din Germania, transmite Reuters.

Succesorul său va fi Oliver Blume, actualul directorul general al Porsche AG.

'Mă voi concentra pe clienţi, pe branduri şi pe produse', a declarat Blume.

Viitorul lui Herbert Diess era sub semnul întrebării după ce acesta a intrat în conflict cu sindicatele de la Volkswagen, nemulţumite de declaraţiile lui referitoare la posibilitatea eliminării mai multor mii de locuri de muncă în tranziţia grupului spre automobilele electrice.

În decembrie, Volkswagen a dat publicităţii un comunicat conform căruia Herbert Diess va rămâne directorul general al grupului. Plecarea sa vine într-un moment în care Volkswagen vrea să depăşească Tesla pentru a deveni cel mai mare producător global de vehicule electrice şi să realizeze o Ofertă Publică Iniţială (IPO) pentru brandul Porsche.

Citește și - Proprietarii unor autoturisme marca Volkswagen ar putea primi despăgubiri. Curtea de Justiție Europeană a clarificat care sunt drepturile consumatorilor

Volkswagen ar putea fi obligat să ramburseze banii pentru vehiculele diesel echipate cu software-ul care ”a manipulat” datele privind emisiile.

Curtea de Justiție a Uniunii Europene s-a pronunțat asupra recursului introdus de un grup de consumatori austrieci în contextul așa-numitului Dieselgate, scandalul care a scos la lumină existența unui dispozitiv de manipulare a emisiilor pentru a ascunde nivelurile reale de poluare ale motoarelor diesel.

Potrivit judecătorilor UE, ”software-ul instalat pe vehiculele diesel care, la temperaturi obișnuite și în cea mai mare parte a anului, reduce eficacitatea sistemului de control al emisiilor, constituie un dispozitiv interzis”.

Acestea fiind spuse, Curtea a clarificat care sunt drepturile consumatorilor în cazul constatării existenței unui astfel de software. De altfel, unii cetățeni au depus contestație la două instanțe austriece cerând să își poată anula contractele de cumpărare încheiate între 2011 și 2013 cu Volkswagen și Porsche, una dintre companiile grupului.

Deoarece aceasta este o chestiune legată de reglementarea UE privind consumatorii, Curtea Supremă de la Viena a trimis dosarele la Luxemburg.

Judecătorii UE au reamintit că, potrivit unei directive din 1999, rezilierea contractului de vânzare ”nu este exclusă” atunci când consumatorul constată existența unui viciu non ”minor”, scrie Europa Today.

Și acesta ar fi cazul software-ului folosit de Volkswagen. Potrivit Curții UE, conform directivei UE 1999/44, în cazul în care un consumator nu a obținut repararea sau înlocuirea unui bun, ”poate cere o reducere corespunzătoare a prețului sau rezilierea contractului. Totuși, rezilierea este exclusă dacă lipsa de conformitate a bunurilor este minoră. Instanța declară în acest sens că un vehicul nu are calitatea obișnuită a bunurilor de același tip la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil și, prin urmare, nu respectă contractul dacă, în ciuda faptului că are omologarea CE de tip în vigoare și putând, în consecință, fi folosit pe drum, acest vehicul este echipat cu un dispozitiv interzis.  În consecință, în principiu nu este exclusă rezilierea contractului”, conchide Curtea.

Percheziţii la sediul Volkswagen

Procurorii din Germania au efectuat percheziţii la sediul central din Wolfsburg al Volkswagen, în cadrul celei mai recente investigaţii legate de manipularea emisiilor (Dieselgate). 

Procurorii au precizat că în urma percheziţiilor au fost confiscate documente. Reprezentanţii Volkswagen au dat asigurări că vor coopera pe deplin cu autorităţile, dar consideră că investigaţia este nefondată. Ei au informat că percheziţiile au legătură cu investigaţia privind maşinile diesel cu motoare EA 288, modelul care a urmat motorului EA 189, aflat în centrul scandalului legat de falsificarea rezultatelor testelor antipoluare, transmite Reuters. Vezi articolul inițial aici!

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel