Şedinţă de guvern: Anexa VIII din Legea salarizării personalului plătit din fonduri publice va fi modificată
Salariile de bază ale personalului care ocupă funcţiile prevăzute la Anexa nr. VIII - Familia ocupaţională de funcţii bugetare 'Administraţie' din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice vor fi stabilite la nivelul salariilor de bază prevăzute de această lege pentru anul 2022, începând cu data de 1 iunie 2023, printr-o ordonanţă de urgenţă care urmează să fie aprobată, vineri, într-o şedinţă de guvern.
Proiectul de act normativ vizează completarea Articolului I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative. 'Având în vedere faptul că Legea-cadru nr. 153/2017 a fost elaborată astfel încât începând cu anul 2022 să fie aplicată în integralitatea sa, apreciem că acordarea nivelului salariilor de bază pentru personalul încadrat pe funcţiile prevăzute în Anexa nr. VIII la nivelul valorii nominale prevăzute în legea-cadru implică un impact bugetar nesemnificativ, care nu va dezechilibra ţintele fiscal-bugetare pentru anul 2023, ci va constitui un prim pas şi o punte în sprijinul aplicării noii legislaţii care va reglementa salarizarea personalului plătit din fonduri publice.
În acest sens, articolul unic al prezentei ordonanţe de urgentă a Guvernului prevede completarea articolului I din OUG nr.168/2022 (...) cu un nou alineat, care prevede că, începând cu data de 1 iunie 2023, salariile de bază ale personalului care ocupă funcţiile prevăzute la Anexa nr. VIII Familia ocupaţională de funcţii bugetare 'Administraţie' din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, să se stabilească la nivelul salariilor de bază prevăzute de această lege pentru anul 2022', se arată în nota de fundamentare.
Proiect de lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative referitoare la arhivarea documentelor electronice
În şedinţa de guvern va fi aprobat şi un proiect de lege pentru modificarea şi completarea unor acte normative referitoare la arhivarea documentelor electronice.
'Prin proiect se propune: stabilirea clară a celor cărora le revine sarcina îndeplinirii activităţii de arhivare a documentelor electronice. Astfel, activitatea în discuţie se va realiza de către creatorul ori deţinătorul documentelor, după caz, ca parte a obligaţiilor ce îi revin potrivit Legii nr. 16/1996 sau de către un furnizor de servicii, în condiţiile Legii nr. 135/2007', se menţionează în nota de fundamentare. Va fi aprobat şi un proiect de ordonanţă de urgenţă pentru instituirea unei scheme de ajutor de stat sub forma de grant acordat producătorilor agricoli pentru unele culturi agricole înfiinţate în primăvara anului 2022 şi afectate de seceta pedologică din perioada martie - septembrie 2022.
Printr-un alt proiect de ordonanţă de urgenţă vor fi aprobate Programul naţional de investiţii pentru consolidarea spitalelor ,,Mihail Cantacuzino' şi Programul naţional de expertizare a clădirilor publice cu risc seismic din sistemele de sănătate şi de învăţământ. De asemenea, vor fi aprobate şi unele măsuri în domeniul Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă, tot prin ordonanţă de urgenţă. 'Având în vedere dificultăţile actuale privind localizarea apelanţilor la numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112, a fost identificată necesitatea implementării unor soluţii care să furnizeze către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă informaţii suplimentare de localizare generate prin extragerea şi utilizarea în cadrul unor algoritmi şi metode specifice a unor parametri tehnici din infrastructura reţelelor de comunicaţii electronice mobile. Pentru operaţionalizarea soluţiei de localizare cu fiabilitate şi acurateţe crescută la nivel de reţea este necesară implementarea unei arhitecturi standardizate în infrastructura furnizorilor de comunicaţii electronice mobile', se precizează în nota de fundamentare.
Strategia Naţională de Management Integrat al Frontierei de Stat a României 2023-2027
Executivul va adopta, prin hotărâre, Strategia Naţională de Management Integrat al Frontierei de Stat a României 2023-2027. În nota de fundamentare a proiectului se arată: 'Iniţierea unui nou ciclu de planificare impune definirea unei noi perspective strategice, care să asigure îndeplinirea angajamentelor României în domeniu, ca stat membru UE şi NATO. Strategia naţională este structurată pe 11 din cele 12 componente strategice (componenta privind cooperarea între Agenţiile şi instituţiile europene neavând valenţe naţionale), precum şi pe cele trei componente generale prevăzute de articolului 3 al Regulamentului EBCG şi reflectă obiectivele strategice ale TO EIBM şi bunele practici identificate în cadrul Grupului de Lucru la Nivel Înalt pentru Managementul Integrat al Frontierelor (HLIBMWG)'.
În domeniul agriculturii, printre altele, vor fi aprobate două hotărâri, una privind plafoanele financiare alocate măsurilor de sprijin cuplat în sectorul vegetal pentru anul de cerere 2022 şi o alta, referitoare la instituirea unei scheme de ajutor de stat pentru reducerea accizei la motorina utilizată în acvacultură. Pe agendă figurează şi aprobarea, prin hotărâre, a pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
Programul 'Gala Cercetării Româneşti'
Executivul va aproba, tot prin hotărâre, programul 'Gala Cercetării Româneşti'. Printr-un memorandum, va fi aprobată negocierea contractului de finanţare dintre România şi Banca Europeană de Investiţii, în valoare de 600 de milioane de euro, pentru susţinerea proiectului Autostrada A7 România - Cofinanţare aferentă Mecanismului de redresare şi rezilienţă - şi a semnării acestuia, precum şi acordarea împuternicirii de semnare ministrului finanţelor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News