Potrivit The Guardian, persoanele care joacă Candy Crush plătesc aproximativ 800.000 de dolari zilnic ca să cumpere vieţi virtuale pentru a ajunge la un nivel superior, însă jocul exploatează unele puncte slabe din creierul uman pentru a menține interesul jucătorului, scrie descopera.ro.
În primul rând, jocul este foarte simplu, fiind accesibil chiar şi preşcolarilor - este nevoie doar de potrivirea a trei bomboane de aceeaşi culoare. Primele etape sunt ușor de câștigat, ceea ce conferă jucătorului un puternic sentiment de satisfacție, care produce în creier eliberarea dopaminei, un hormon asociat cu recompensele, și dorința de a continua jocul.
Pentru ca jucătorul să nu simtă că se plictisește, jucând după aceleași reguli, pe măsură ce înaintează la un alt nivel, jocul devine tot mai complicat, mai provocator, creând dependență. Candy Crush este în esență un joc de noroc, succesul obținându-se în funcție de gama de culori a bomboanelor oferite la întâmplare și nu abilităților jucătorului. Acesta nu va şti când va câştiga din nou și deși mai mult pierde cât câștigă el nu va fi descurajat, ci chiar se va simți mai ispitit să continue să joace, exact cum se întâmplă la jocurile mecanice.
În opinia lui Steve Sharman, psiholog la Universitatea Cambridge, secretul dependenţei este ca jucătorul să aibă mereu impresia că el deţine controlul asupra jocului: "Iluzia de control este un element crucial în menținerea dependenței de jocuri de noroc, întrucât insuflă un sentiment de abilitate".
O altă caracteristică a jocului Candy Crush, care influențează puternic dependența, este limitarea încercărilor la cinci. Dacă eșuezi, Candy Crush îl pune pe jucător în time-out. Doar că cei care doresc să joace în continuare, fără pauză, vor fi dispuși să plătească pentru a obține vieți suplimentare și vor juca cu și mai multă pasiune.
Cercetătorii de la Harvard și de la Universitatea British Columbia au demonstrat acest efect, numit adaptare hedonică, într-un studiu. Participanții au fost înpărțiți în două grupuri: cei din primul grup nu li s-a dat voie să mănânce ciocolată o săptămână, în timp ce celorlalți nu li s-a impus nicio limită. După o săptămână, tuturor participanților li s-a dat să savureze un baton de ciocolată. Rezultatul: cei care au fost privați de ciocolată au simțit mult mai multă satisfacție în comparație cu ceilalți, deci privarea de un anumit lucru face ca recompensa obținută în final să fie mult mai apreciată.
O altă strategie folosită este și faptul că jocul creat de compania King Digital Entertainment foloseşte bomboane (folosite adesea și în jocurile de noroc) ceea ce îi sugerează utilizatorului că jocul este foarte plăcut şi relaxant.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
Citește articolele cu aceleași etichete:
- Prinţul Harry se întoarce în Anglia
- Horoscop Berbec, Taur, Gemeni, Rac. Zodia care primeşte "un strop suplimentar de carismă"
- Situaţia în care mulţi şoferi se încurcă. Cine are prioritate la intrarea pe banda din mijloc pe o şosea cu trei benzi pe sens
- Incendiu puternic în zona Aviației din Capitală / Galerie foto - video. Update: A fost emis RO-ALERT
- Primăria Deva cere daune materiale și morale pentru zilele în care telecabina care urcă pe Dealul Cetăţii nu a mers
- Fructul pe care japonezii îl mănâncă pentru a-și proteja memoria
- Ministra Muncii: România s-a angajat că va renunţa la posibilităţile de pensionare anticipată
- Un bărbat din Giurgiu este proprietarul motocicletei Regelui Mihai I şi a unei maşini ca cea folosită de comisarul Moldovan
- Chirieac: „Adevărata miză în cazul candidaturii lui Burduja”. Analistul „traduce” și gestul subtil făcut astăzi de Firea în legătură cu Marcel Ciolacu
- Capcanele pentru turiștii care vizitează Londra. Româncă stabilită în capitala Angliei: Te trezeşti că ai dat 20 de lire. Gata, ai sărit din buget!