Strategia gândită de partide la alegerile locale a vizat câteva puncte extrem de fierbinţi unde lupta electorală s-a dat până în ultima zi. Fiecare dintre aceste puncte a avut însă parte de un moment culminant care a reuşit să schimbe cursul bătăliei şi să ducă la scorul care s-a înregistrat în urma votului. Lupta aprigă de la Sectorul 3, dar şi războiul dintre Lia Olguţa Vasilescu şi Antonie Solomon au fost priorităţi în această campanie. Antonio Momoc, specialist în strategii de comunicare, consideră că USL a câştigat campania cu ajutorul unei strategii foarte bine gândite şi a mers ţintit pe fiecare tip de electorat în parte.Bătălia de la Sectorul 3 a avut momentul decisiv în miezul campaniei electorale, când strategii lui Robert Negoiţă au decis să pună în aplicare strategia door-to-door. "USL şi-a permis să pună în aplicare o astfel de strategie. La Sectorul 3 Robert Negoiţă a mers între oameni, a discutat cu ei şi asta a contat foarte mult pentru că oamenii aveau nevoie de o confirmare", consideră Momoc.
Robert Negoiţă a acceptat şi dezbaterea televizată. El s-a expus la televizor şi a înfruntat atacurile celor de la PDL. Liviu Negoiţă, în schimb a apelat la tactica atacului prin secunzi. Nu a ieşit printre oameni, nu a apărut la televizor, iar luptele electorale au fost purtate prin intermediari.
Campania de la Galaţi a avut parte de un moment crucial. Până la jumătatea campaniei Ciumacenco şi Marius Stan erau pe poziţii egale. Plecat din PSD, independentul Ciumacenco miza tot pe electoratul USL şi transmitea mesaje de apropiere faţă de aceştia. Momentul culminant a fost venirea lui Dan Nica, lider PSD în zonă, care a tranşat disputa şi a transmis un mesaj foarte clar de susţinere pentru Marius Stan.Strategia de la Craiova: suporterii şi femeile, ţintele OlguţeiOlguţa Vasilescu a adoptat o strategie de campanie ţintită. La începutut sondajele i-au arătat că nu stă bine în rândul bărbaţilor şi femeilor puţin mai în vârstă, cu tendinţe tradiţionaliste. Strategii de campanie au atacat tocmai în aceste puncte. Olguţa a făcut un pact cu suporterii U. Craiova, iar pentru restul bărbaţilor a adus o super gală de K1 în oraş.
Pentru femei Olguţa Vasilescu a dus o campanie de atragere prin prezentarea programului într-un mod original. A creeat o serie de slidere cu o calitate grafică deosebită şi le-a prezentat. Olguţa Vasilescu a mizat tocmai pe dorinţa femeilor de a avea un oraş mai frumos. "A avut o strategie foarte bine gândită, greu de aplicat. O strategie curajoasă şi benefică. O campanie bine purtată de la un capăt la celălalt", a completat Antonio Momoc.
La Dâmboviţa s-a dus o altă luptă extrem de aprigă între Ţuţuianu şi Florin Popescu. Candidatul USL a ales o campanie door-to-door. Spre exemplu, de 8 martie a declaşat o campanie de mare amploare prin care a dus câte o floare fiecărei femei din judeţ. "Campanie door-to-door are şi partea ei riscantă. Nu o poate aplica oricine pentru că nu şti care va fi reacţia oamenilor. Pentru USL a mers şi au făcut-o foarte bine", a mai comentat Antonio Momoc.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News