Data publicării:
Seceta pune în pericol producția de mașini electrice
Alarma vine din China, unde valurile de căldură au epuizat rezervele de apă pentru hidroelectricitatea necesară extragerii litiului. Sunt probleme și în fabricile Tesla.
Resursele de apă necesare producției de baterii și componente pentru vehiculele electrice fac din mașina cu emisii zero o tehnologie deosebit de expusă efectelor schimbărilor climatice.
Primele semne ale noilor dificultăți din lanțul industrial al mașinilor viitorului vin din China, unde din cauza valului de căldură producția de energie electrică a avut de suferit.
Și gigantul american Tesla a avut de suferit după efectele secetei severe care a lovit Germania, unde se află fabricile europene ale companiei lui Elon Musk. Pe lângă subminarea industriei germane din cauza nivelului scăzut al Rinului, lipsa precipitațiilor a redus capacitatea acviferelor locale, punând în dificultate site-urile de producție mari consumatoare de apă.
Aceeași problemă a lovit și în fabrica de mașini electrice din Fremont, California, unde Tesla produce mașini electrice de mai bine de un deceniu și unde precipitațiile au scăzut la mai puțin de jumătate din media SUA.
Acestea sunt probleme care au lovit în toți producătorii de mașini electrice, care acum încearcă să găsească soluții alternative, potrivit Europa Today.
BMW, în uzina sa din India, a început să colecteze apă de ploaie în timpul sezonului musonului, reușind astfel să acopere de la 60% până la 90% din necesarul anual de apă al uzinei.
Pentru a crește și mai mult această pondere, se construiesc mai multe rezervoare de reținere a apei pluviale, a spus compania germană, hotărâtă să nu încetinească ritmul de producție al vehiculelor sale de generație următoare.
Citește și:
Chinezii, mega-investiție de 7 miliarde de euro în Ungaria, cea mai mare din istoria țării: Construiesc o fabrică de baterii
Cea mai mare investiţie din istoria de până în prezent a Ungariei se va realiza la Debrecen, unde China Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), cel mai mare producător de acumulatori din lume, va construi a doua sa fabrică din Europa, o investiţie în valoare de aproximativ 3.000 de miliarde de forinţi (peste 7 miliarde euro) - a anunţat Levente Magyar, secretar de stat al Ministerului ungar de Externe şi Comerţului Exterior, responsabil pentru relaţia cu Parlamentul.
Se vor crea 9000 locuri de muncă
Secretarul de stat a relatat că vineri s-au încheiat negocierile care au durat peste doi ani, în urma cărora fabrica companiei CATL va fi ridicată pe o suprafaţă de 221 de hectare, creându-se, astfel, aproximativ 9.000 de noi locuri de muncă. Levente Magyar a adăugat că mai multe detalii despre investiţie vor fi făcute publice după aprobarea investiţiei de către acţionarii companiei chineze.
"Investiţia chineză este în domeniul producţiei de autovehicule electrice. Acest lucru confirmă, încă o dată, că guvernul ungar a luat decizia corectă atunci când a anunţat strategia sa de deschidere către China şi când a definit industria autovehiculelor electrice ca unul dintre principalii piloni ai dezvoltării economice a Ungariei", a subliniat secretarul de stat.
E a doua fabrică a companiei din Europa
În comunicatul Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) se precizează că în construcţia fabricii de acumulatori de la Debrecen, cu o capacitate de producţie de 100 gigawaţi oră (GWh), va fi investită suma de 7,34 de miliarde de euro. Aceasta va fi a doua fabrică europeană de acumulatori a companiei, cealaltă fabrică aflându-se în Germania.
În funcţie de aprobarea acţionarilor companiei, construcţia primei unităţi de fabricaţie ar putea începe deja anul acesta. Fabrica va fi construită în Parcul Industrial Sud de la Debrecen, urmând să furnizeze celule şi module de acumulatori pentru producătorii europeni de automobile.
În comunicatul companiei se subliniază că Ungaria - şi în special oraşul Debrecen - se poate lăuda cu un mediu de afaceri stabil, cu o infrastructură dezvoltată şi conexiuni logistice bune, cu o industrie auto cu o istorie îndelungată şi cu forţă de muncă bine pregătită, competitivă. Întrucât fabrica din Ungaria va fi aproape de fabricile de automobile ale unora dintre clienţii săi - cum ar fi Mercedes-Benz, BMW, Stellantis şi Volkswagen - CATL va putea satisface mai bine cererea de acumulatori de pe piaţa europeană.
Clienţii europeni ai CATL au salutat noul proiect. Markus Schäfer, membru al consiliului de administraţie al Mercedes-Benz Group AG, director tehnic responsabil pentru dezvoltare şi achiziţii, a declarat că noua fabrică europeană a CATL din Ungaria reprezintă o altă piatră de hotar în extinderea producţiei de autovehicule electrice, scrie Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News