Resursele de apă necesare producției de baterii și componente pentru vehiculele electrice fac din mașina cu emisii zero o tehnologie deosebit de expusă efectelor schimbărilor climatice.
Primele semne ale noilor dificultăți din lanțul industrial al mașinilor viitorului vin din China, unde din cauza valului de căldură producția de energie electrică a avut de suferit.
Și gigantul american Tesla a avut de suferit după efectele secetei severe care a lovit Germania, unde se află fabricile europene ale companiei lui Elon Musk. Pe lângă subminarea industriei germane din cauza nivelului scăzut al Rinului, lipsa precipitațiilor a redus capacitatea acviferelor locale, punând în dificultate site-urile de producție mari consumatoare de apă.
Aceeași problemă a lovit și în fabrica de mașini electrice din Fremont, California, unde Tesla produce mașini electrice de mai bine de un deceniu și unde precipitațiile au scăzut la mai puțin de jumătate din media SUA.
Acestea sunt probleme care au lovit în toți producătorii de mașini electrice, care acum încearcă să găsească soluții alternative, potrivit Europa Today.
BMW, în uzina sa din India, a început să colecteze apă de ploaie în timpul sezonului musonului, reușind astfel să acopere de la 60% până la 90% din necesarul anual de apă al uzinei.
Pentru a crește și mai mult această pondere, se construiesc mai multe rezervoare de reținere a apei pluviale, a spus compania germană, hotărâtă să nu încetinească ritmul de producție al vehiculelor sale de generație următoare.
Citește și:
Chinezii, mega-investiție de 7 miliarde de euro în Ungaria, cea mai mare din istoria țării: Construiesc o fabrică de baterii
Cea mai mare investiţie din istoria de până în prezent a Ungariei se va realiza la Debrecen, unde China Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL), cel mai mare producător de acumulatori din lume, va construi a doua sa fabrică din Europa, o investiţie în valoare de aproximativ 3.000 de miliarde de forinţi (peste 7 miliarde euro) - a anunţat Levente Magyar, secretar de stat al Ministerului ungar de Externe şi Comerţului Exterior, responsabil pentru relaţia cu Parlamentul.
Se vor crea 9000 locuri de muncă
Secretarul de stat a relatat că vineri s-au încheiat negocierile care au durat peste doi ani, în urma cărora fabrica companiei CATL va fi ridicată pe o suprafaţă de 221 de hectare, creându-se, astfel, aproximativ 9.000 de noi locuri de muncă. Levente Magyar a adăugat că mai multe detalii despre investiţie vor fi făcute publice după aprobarea investiţiei de către acţionarii companiei chineze.
"Investiţia chineză este în domeniul producţiei de autovehicule electrice. Acest lucru confirmă, încă o dată, că guvernul ungar a luat decizia corectă atunci când a anunţat strategia sa de deschidere către China şi când a definit industria autovehiculelor electrice ca unul dintre principalii piloni ai dezvoltării economice a Ungariei", a subliniat secretarul de stat.
E a doua fabrică a companiei din Europa
În comunicatul Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) se precizează că în construcţia fabricii de acumulatori de la Debrecen, cu o capacitate de producţie de 100 gigawaţi oră (GWh), va fi investită suma de 7,34 de miliarde de euro. Aceasta va fi a doua fabrică europeană de acumulatori a companiei, cealaltă fabrică aflându-se în Germania.
În funcţie de aprobarea acţionarilor companiei, construcţia primei unităţi de fabricaţie ar putea începe deja anul acesta. Fabrica va fi construită în Parcul Industrial Sud de la Debrecen, urmând să furnizeze celule şi module de acumulatori pentru producătorii europeni de automobile.
În comunicatul companiei se subliniază că Ungaria - şi în special oraşul Debrecen - se poate lăuda cu un mediu de afaceri stabil, cu o infrastructură dezvoltată şi conexiuni logistice bune, cu o industrie auto cu o istorie îndelungată şi cu forţă de muncă bine pregătită, competitivă. Întrucât fabrica din Ungaria va fi aproape de fabricile de automobile ale unora dintre clienţii săi - cum ar fi Mercedes-Benz, BMW, Stellantis şi Volkswagen - CATL va putea satisface mai bine cererea de acumulatori de pe piaţa europeană.
Clienţii europeni ai CATL au salutat noul proiect. Markus Schäfer, membru al consiliului de administraţie al Mercedes-Benz Group AG, director tehnic responsabil pentru dezvoltare şi achiziţii, a declarat că noua fabrică europeană a CATL din Ungaria reprezintă o altă piatră de hotar în extinderea producţiei de autovehicule electrice, scrie Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News
- Semafoarele care educă șoferii. Titi Aur: Spania are de foarte mult timp introdus acest sistem. E demonstrat 100% că sunt utile / video
- Adrian Negrescu: Va fi primul Paște fără miel pentru majoritatea românilor, în condițiile în care prețul cărnii a atins un nivel fără precedent în ultimii 30 de ani
- Chirieac, după riposta Israelului asupra Iranului: S-ar putea să încheiem această pagină neagră din istoria Orientului Mijlociu
- Când începe explorarea Cartofului de Aur, cel mai "scump" asteroid din spațiu, estimat la 10.000 de cvadrilioane de dolari. NASA a făcut anunțul
- Paradox cu judecătoarea care nu știa că Sebi a murit. Motivul pentru care a făcut „gogonate“ în sala de judecată / video
- Weekendul 19-21 aprilie, marcat de un eveniment nemaiîntâlnit din 1941 încoace. Daniela Simulescu: Nu ne plictisim deloc zilele ce urmează!
- Au început să apară supermarketuri low-cost. Locuitorii se declară încântați de prețurile mult mai mici ale produselor
- Ce nu s-a văzut la vizita lui Marcel Ciolacu la Marea Moschee din Abu Dhabi. Imagini din spatele camerelor - Foto / Video în articol
- 'Explozii puternice' în provincia Isfahan din centrul Iranului - Reuters / Video
- Calendar Creștin Ortodox. Sărbătoare 19 aprilie 2024
- Nod în papură cu Vâlcu și Bulai: Campania electorală, analiza momentului
- Copiii, sub presiuni imense din partea societății, rețelelor de socializare și părinților. Cum să nu găsească căi de evadare?
- Separi cățeii de mamă înainte de opt luni? Se pedepsește cu închisoarea: Pedeapsa trebuie să fie mai drastică