Se scumpeşte parcarea în Capitală. Abonamente pentru şoferi, dar şi amenzi! "Achitaţi anticipat serviciul public de parcare"
Data publicării:
Autor: Florin Răvdan
WhatsApp
Preţurile pentru parcarea în Bucureşti se schimbă. Astfel, cei care vor să îşi lase maşina în zona 0 a Capitalei vor fi nevoiţi să scoată din buzunare sume importante. 

Astfel, în zona 0, locul de parcare va costa 75 lei pe zi, 300 lei pe săptămână sau 1050 lei pe lună. Plata este valabilă doar pentru intervalul orar 7:00 - 23:00. În zona 1, cei care vor să parcheze vor plăti 38 lei pe zi, un tarif la jumătate faţă de zona 0, 150 lei pentru o săptămână şi doar 525 lei pentru o lună întreagă. 

În zona 2 a Capitalei, locurile de parcare vor costa 15 lei pe zi, 60 lei pe săptămână şi doar 210 lei pe lună. 

Pentru persoanele juridice, abonamentele vor varia între 100 lei pe zi în zona 0 şi 20 lei în zona 2. Pe lună, în zona 0 persoanele juridice vor plăti 1400 lei, pe zona 1 700 lei şi pe zona 2 280 lei. 

Primăria condusă de Nicuşor Dan s-a gândit, însă, că pentru cei care plătesc mai mult pot fi create şi anumite avantaje. Astfel, cei care plătesc abonamente pentru zona 0 pot parca, pe baza acelui abonament, în zonele 1 şi 2, în timp ce persoanele care plătesc abonamente pentru zona 1 pot parca şi în zona 2. 

Există şi amenzi stabilite de Primăria Generală 

Primăria Generală le transmite şoferilor, tranşant, că plata pentru parcare trebuie plătită anticipat. Practic, înainte de a parca autovehiculul. În caz contrar, aceştia ar putea fi amendaţi, iar suma nu e deloc mică. 

"Vă rugăm să parcaţi regulamentar şi să achitaţi anticipat serviciul public de parcare. Din 15 august, nerespectarea acestor reguli atrage riscul aplicării unei sancţiuni de 200 lei/zi şi imobilizarea vehiculului până la stingerea obligaţiei de plată", se arată pe afişele care anunţă noile reguli de parcare. 

Nicuşor Dan spunea, acum un an, că cei care locuiesc în zonele respective nu vor plăti în plus 

"Ca să faci o strategie de parcare trebuie să facem diferenţa între parcări rezidenţiale şi parcări publice pentru persoanele care le folosesc peste zi. Deci, pe zona de parcări rezidenţiale, tariful pe care oamenii din zonă îl plătesc pentru locul lor de parcare, în mod cert, va fi stabilit pe bază de abonament. Nu o să punem oamenii care locuiesc în zonă să plătească o anumită sumă pe oră. Pentru locurile publice de parcare, adică pentru locurile pe care pe domeniul public oamenii parchează să vină cu maşina la serviciu, din strategia de parcare şi din politica de preţuri pe care noi o să o avem, o să rezulte exact acele locuri critice, locuri unde oricât ai face parcarea, tot nu o să fie suficient, şi în locurile acelea trebuie să facem parcări publice: subterane, supraterane, cum permite relieful", a explicat primarul general în iulie 2021.

Întrebat atunci dacă intenţionează să anuleze parcările gratuite şi să fie toate cu plată, Nicuşor Dan a spus: "Este o alternativă pe care o avem în vedere în regulamentul pe care o să-l vedeţi foarte curând, cel puţin în zona centrală".

"Există un dezechilibru. (...) În zona Unirii, pe care o cunosc foarte bine, avem acea parcare cu 40 de locuri care este tot timpul plină şi sunt convins că dacă am face acolo 50 lei tot plină o să fie şi tot nu o să fie suficiente locuri de parcare în zonă. Pe de altă parte, în zona Unirii, în care merg pe jos în fiecare dimineaţă, avem câteva sute de maşini abandonate pe domeniul public, nişte locuri pe care le ocupă degeaba pentru că nimeni nu s-a ocupat să le ridice de acolo. Acesta este mecanismul în care trebuie mai întâi să corectăm un dezechilibru care există pe piaţa locurilor de parcare", a adăugat Nicuşor Dan, chestionat dacă are în vedere scumpirea tarifelor de parcare.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News

WhatsApp
Iti place noua modalitate de votare pe dcnews.ro?
pixel