Se împlinesc 19 ani de la lansarea Facebook
În urmă cu 19 ani, în 2004, Mark Zuckerberg, student la Harvard, lansează ceea ce pe atunci era cunoscut sub numele de „The Facebook”. Astăzi încă este una din reţelele sociale cele mai accesate.
În 2023, pe rețeaua socială Facebook au cont aproximativ 4,6 miliarde de oameni și în jur de 2,9 miliarde de utilizatori sunt activi lunar.
Conform ultimelor date, 54% dintre utilizatori sunt bărbați și 46% sunt femei. Chiar dacă mai mulți bărbați sunt înregistrați pe Facebook, femeile folosesc cel mai des platforma.
Potrivit statisticilor, în fiecare zi sunt încărcate pe Facebook aproximativ 350 de milioane de poze. În fiecare oră sunt încărcate în medie 15 milioane de imagini, adică 250.000 pe minut și peste 4.000 în fiecare secundă, potrivit truelist.co.
Începutul platformei de socializare
Drumul lui Zuckerberg către ceea ce este astăzi Facebook a început în 2003 când a dezvoltat un program online numit Facemash, notează FOX News.
Conceptul se învârtea în jurul ideii că studenții puteau evalua gradul de frumusețe al colegilor de facultate, potrivit Britannica.
Site-ul a fost considerat inițial un succes - cu 450 de studenți care s-au alăturat de la bun început.
Cu toate acestea, Facemash a încălcat o politică a universității - și a fost închis după doar două zile.
Zuckerberg a remarcat succesul rapid al Facemash și a decis să lanseze un alt site pentru studenții de la Harvard, numit The Facebook, în februarie 2004.
Acest site intrigant era diferit - permițând studenților să posteze fotografii și informații despre ei înșiși.
Popularitatea a crescut - iar site-ul a fost în curând extins pentru a include studenții de la Yale și Stanford.
În primele patru luni de la punerea în funcțiune a site-ului, mai mult de 250.000 de studenți erau pe The Facebook - cuprinzând peste 34 de școli, potrivit Britannica.
Până la sfârșitul anului 2004, Facebook avea peste un milion de utilizatori - iar Zuckerberg a renunțat la Harvard pentru a conduce afacerea.
Succesul a continuat atunci când platforma a introdus o funcție de etichetare și încărcarea nelimitată de fotografii - și a redus vârsta de înscriere la 13 ani.
Facebook a reușit, de asemenea, să își monetizeze aplicația încă de la început, permițând companiilor să cumpere spațiu publicitar în cadrul site-ului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News