Schneider Electric, lider în proiectul pilot de UPS-uri derulat de Comisia Europeană pentru elaborarea metodologiei privind Amprenta de Mediu a Produsului
Schneider Electric, specialistul mondial în managementul energiei, a fost desemnat lider al categoriei UPS-uri pentru faza pilot din cadrul procesului de elaborare a metodologiei privind Amprenta de Mediu a Produsului (AMP), derulat de către Comisia Europeană.
Schneider Electric, specialistul mondial în managementul energiei, a fost desemnat lider al categoriei UPS-uri pentru faza pilot din cadrul procesului de elaborare a metodologiei privind Amprenta de Mediu a Produsului (AMP), derulat de către Comisia Europeană.
În cadrul iniţiativei Pieţei Unice pentru Produse Ecologice, Comisia Europeană a propus două metode de evaluare a produselor şi a performanţelor în materie de mediu ale organizaţiilor: Amprenta de Mediu a Produsului (AMP) şi Amprenta de Mediu a Organizaţiilor (AMO). Comisia Europeană doreşte ca aceste metode să fie utilizate de toate părţile implicate (state membre, companii, organizaţii private etc.). O perioadă de testare de trei ani a fost lansată printr-un apel deschis către voluntari de a se implica în dezvoltarea regulilor specifice produselor sau sectoarelor în care activează. Schneider Electric a răspuns acestui apel, formând o echipă cu alţi parteneri din industrie. În cadrul proiectului au fost primite 90 de aplicaţii şi au fost selectate 14 proiecte pilot. Echipa din care face parte Schneider Electric a fost desemnată lider în cadrul categoriei UPS-uri.
„Schneider Electric este onorată să fie selectată în proiectul pilot al categoriei UPS-uri alături de partenerii săi, printre care se numără importanţi producători de UPS-uri, organizaţii comerciale şi asociaţii de experţi din Europa”, a declarat Christophe Garnier, Environmental Standardization and Alliances Manager, coordonator al proiectului pentru Schneider Electric.
Proiectele pilot au fost selectate pe baza unor criterii precum capacitatea părţilor de a implica un procent reprezentativ al pieţei, diversitatea sectoarelor acoperite, disponibilitatea regulilor pentru categorii de produse deja existente şi a datelor de înaltă calitate privind ciclul de viaţă al produselor.
„Aceasta este o recunoaştere a angajamentului Schneider Electric de a le oferi clienţilor informaţii fiabile cu privire la mediul înconjurător, datorită mărcii eco Green Premium şi rolului decisiv în dezvoltarea programului de declaraţii de mediu PEPecopassport stabilit de industria electrică şi de cea de HVAC”, a adăugat Serge Théoleyre, Sustainable Offer Director în cadrul Schneider Electric.
În această fază pilot, Schneider Electric şi partenerii săi:
- vor stabili regulile specifice industriei de UPS-uri (regulile privind Amprenta de Mediu a Produsului);
- vor implementa valori de referinţă pentru performanţele produselor;
- vor stabili şi valida sisteme proporţionate, eficace şi eficiente de conformitate şi verificare;
- vor propune canale de comunicare business-to-business şi business-to-consumer pentru informaţii privind Amprenta de Mediu a Produsului.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News