Data publicării:
Schimbare majoră! Ce trebuie să știe toți cumpărătorii de electronice
Vânzătorii de electronice şi electrocasnice vor fi amendaţi dacă refuză să repare produsele pe motiv că cei care le-au cumpărat nu mai au ambalajul original.
Aceasta era o practică la care apelau unii comercianţi: dacă un aparat se defecta în perioada de garanţie, refuzau să îl repare gratuit, în cazul în care nu ajungea în service în cutia în care a fost vândut. Însă o lege intrată în vigoare spune că doar produsul este important, nu şi ambalajul. Iar prevederile se vor aplica şi produselor returnate, nu doar celor ajunse în service, scrie digi24.ro.
Din această lună, magazinele nu mai au voie să-i oblige pe clienţi să trimită produsele în service sau să le returneze în cutiile originale. Vor trebui păstrate doar certificatele de garanţie şi facturile, pe care trebuie să fie poată fi citite ușor datele de identificare ale vânzătorului. Astfel, un telefon cumpărat într-o cutie lucioasă va putea fi dus înapoi la magazin doar într-o pungă.
Dacă vânzătorul condiţionează reparaţia sau schimbarea unui produs de ambalajul iniţial, poate fi reclamat la Protecţia Consumatorilor, iar amenzile ajung până la 25.000 de lei.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCNews și pe Google News